[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افتتاحیه نمایشگاه برنامه بوم مدارس شهرستان ارسنجان، روزنامه شیراز نوین

افتتاحیه نمایشگاه برنامه بوم مدارس شهرستان ارسنجان

 داور یزدانی- گروه شهرستان‌ها- ارسنجان
مدیر برنامه‌های بوم استان فارس در مراسم افتتاحیه جشنواره بوم مدارس ارسنجان گفت: هدف اصلی برنامه بوم در مدارس، آموزش مهارت اساسی زندگی به دانش‌آموزان است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان مراسم افتتاحیه نمایشگاه بوم مدارس شهرستان ارسنجان با حضور گشتاسبی سرراهبر و مدیر برنامه‌های بوم استان فارس، فرماندار، امام‌جمعه، مدیر آموزش و پرورش، اعضای شورای اداری، فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا در مهدیه شهر ارسنجان برگزار شد.
گشتاسبی سرراهبر آموزشی و مدیر برنامه‌های بوم استان فارس در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه، در سخنانی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای بوم در مدارس، پرورش انسان خوب، آموزش مهارت‌های اساسی و خوب زندگی کردن به دانش‌آموزان است.
وی اظهار داشت: در برنامه ویژه مدارس، آموزش مهارت‌های اساسی به دانش‌آموزان بر اساس نیازسنجی و موقعیت جغرافیایی مدارس صورت می‌پذیرد. مدیر برنامه‌های بوم مدارس فارس در سخنانی دیگر افزود: در دولت دکتر رئیسی توجه ویژه‌ای به برنامه ویژه مدارس شده است که از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این دولت می‌توان به اجرای طرح بوم در تمامی مدارس از اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه دوم اشاره کرد. 
وی همچنین تصریح نمود: در ابلاغ کتبی که به مدیران کل ارسال شده است، به برنامه ویژه مدارس تأکید گردیده تا به جد این برنامه در دستور کار قرار گیرد.
سیداکبر کاظمی مدیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به توجه ویژه این مدیریت به اجرای مطلوب برنامه ویژه مدارس خاطرنشان کرد: برنامه بوم یکی از ابعاد برنامه درسی ملی است که در راستای رویکرد مدرسه‌محوری و سند برنامه درس ملی طرح‌ریزی شده است.
کاظمی ادامه داد: بوم یا برنامه ویژه مدرسه به این معناست که مدیریت، شورا و معلمان مدرسه اجازه دارند که بخشی از زمان تعیین شده برای آموزش رسمی مدرسه را با توجه به صلاحدید خود، به آموزشی جدا از آموزش رسمی اختصاص دهند و موضوعات قابل انتخاب در برنامه بوم نیز باید تحت یکی از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت باشد.
از دیگر برنامه‌های این مراسم، اجرای سرود، گلستان‌خوانی، اجرای نمایش با موضوع برنامه بوم توسط دانش‌آموزان و بازدید حاضران از غرفه‌های این نمایشگاه 
بود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی