[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فیلم شهاب حسینی و «ضد» اکران آنلاین می‌شود، روزنامه شیراز نوین

اکران آنلاین «مقیمان ناکجا» و «ضد»، برگزاری کارگاه فن بیان توسط ژرژ پطروسی، برگزاری پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان در دفتر تهران، اعلام فروش سینماها در بهمن ماه و اتمام فیلم برداری فیلم کوتاه «مما» عنوان چند خبر سینمایی است.
به گزارش ایرنا، اکران آنلاین فیلم سینمایی «مقیمان ناکجا» به نویسندگی و کارگردانی شهاب حسینی از چهارشنبه دوم اسفندماه ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود.
داستان «مقیمان ناکجا» درباره جوانی است که به ناگاه وارد یک مهمان‌سرا می‌شود؛ مهمان‌سرایی غریب که معلوم نیست کجاست! اما هرچه بیشتر بر مختصات مهمان‌سرا تأمل می‌کند، بیشتر آشکار می‌شود که جوان در جایی بین مرگ و زندگی قرار گرفته است.
شهاب حسینی که در سال ۱۳۹۲ کارگردانی را با فیلم «ساکن طبقه وسط» آغاز کرد در «مقیمان ناکجا» که درون‌مایه معنوی دارد به فلسفه زندگی و مرگ می‌پردازد.
پریناز ایزدیار، آرمان درویش، ناهید مسلمی، احمد ساعتچیان، غزال نظر، مهدی حسینی، تنی آواکیان و شهاب حسینی بازیگران این اثر هستند.
فیلم سینمایی «مقیمان ناکجا» که براساس نمایشنامه «مهمان‌سرای دو دنیا» نوشته اریک امانوئل اشمیت نوشته و ساخته شده، محصول سال ۱۳۹۶ است و پیش‌تر در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمده بود.
اکران آنلاین «ضد»
فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی حسین تراب‌نژاد که محصول سازمان سینمایی سوره است، از امشب یکم اسفندماه ساعت ۲۰ اکران آنلاین می‌شود.
«ضد» روایتی از قصه آدم‌هایی است که در مسیری بی‌بازگشت، بین علاقه و عقیده گرفتار شدند و در خلاصه داستان این تریلر سیاسی آمده است: هر کسی می‌تواند «ضدِّ» باشد. این «ضدِّ» می‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد ...
مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، مهشید جوادی، شیرین آقاکاشی و امین خانی بازیگران اصلی این اثر هستند.
فیلم سینمایی «ضد» که در مؤسسه فرهنگی هنری وصف صبا تولید شده است، برای نخستین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت ۷ سیمرغ و برنده ۲ سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه شد.
این اثر که با پخش مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، از ۱۵ آذر روی پرده سینماهای سراسر کشور رفت، موفق به جذب ۷۵ هزار مخاطب شده و فروش بیش از دو و نیم میلیاردی را تجربه کرده است.
کارگاه فن بیان در سینما توسط ژرژ پطروسی
در ادامه برگزاری دوره‌های تخصصی، کارگاه یک‌ روزه فن بیان در سینما با حضور ژرژ پطروسی برگزار می‌شود.
این کارگاه روز چهارشنبه ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار خواهد شد و ژرژ پطروسی دوبلور و مدیر دوبلاژ با سابقه درباره مباحثی همچون شیوه بیان صحیح، تفاوت گویندگی و دوبله، تربیت صدا، خوب صحبت کردن و ... نکاتی را آموزش خواهد داد.
ژرژ پطروسی گویندگی به‌جای کاراکتر رابین هود در کارتون رابین هود، منصور والامقام در «هزاردستان»، مستر فرحان علی نصیریان در «ناخدا خورشید»، اشعث کندی انوشیروان ارجمند در «امام علی(ع)» و عبدالله نصرانی و علیرضا شجاع نوری در «روز واقعه» و... را در کارنامه خود دارد.
پرفروش‌ترین سینماهای کشور در بهمن‌ماه اعلام شد
فروش سینمای ایران در بهمن‌ماه امسال به بیش از ۱۲۷ میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان رسید. همچنین تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و کرج به ترتیب پرفروش‌ترین استان‌های کشور را داشتند.
جمعه ۲۰ بهمن با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان، پرفروش‌ترین روز و سه‌شنبه سوم همین ماه با ۲۰۷ هزار و ۳۹۴ نفر پرمخاطب‌ترین روز این ماه محسوب می‌شوند.
همچنین ۴۰ سینمای اولی که در این ماه بیشترین فروش را داشتند اعلام شد که ۵۹ درصد از فروش کل سینماهای کشور توسط این سینماها محقق شد، جمع کل فروش این سینماها نیز ۷۵ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان اعلام شده است.
پردیس سینمایی کوروش تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی ایران‌مال تهران با فروش بیش از ۶ میلیارد تومان، پردیس هنر شهر آفتاب شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی هویزه مشهد با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان، پردیس سینمایی آزادی تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومان، پردیس سینمایی اکومال کرج با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۳۶ میلیون تومان، پردیس سینمایی مگامال تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان، پردیس سینمایی ساحل اصفهان با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان و پردیس سینمایی لوتوس‌مال تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان به ترتیب اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در بهمن‌ماه هستند.
پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان دفتر تهران برگزار می‌شود
پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان به میزبانی دفتر ویژه تهران از هفتم لغایت دهم اسفندماه برگزار می‌شود.
در این رویداد که در ۲ بخش فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود، آثار ۵۸ نفر از فارغ‌التحصیلان این دفتر و همچنین فیلم‌سازانی که تحت قرارداد انجمن سینمای جوان دفتر تهران فیلم تولید کرده‌اند، پخش خواهد شد. علاوه بر این، ۴۱ اثر عکس نیز از عکاسان دفتر ویژه تهران در قالب نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.
در بخش دیگری از این رویداد نشست نقد و بررسی سه اثر برگزیده انجمن سینمای جوان شامل فیلم کوتاه مورچه به کارگردانی فرهاد شنتیایی، فیلم کوتاه «آخرین شیهه» به کارگردانی مهدیه محمدی و فیلم کوتاه «تکان» به کارگردانی شاهین حق شعار با حضور کارشناسان سینما کوتاه از جمله فرید حاجی و محمد علیزاده فرد نیز برگزار خواهد شد.
برگزاری چهار کارگاه تخصصی نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی و هنری است.
پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان دفتر ویژه تهران از روز دوشنبه پنجم اسفندماه لغایت پنجشنبه دهم اسفندماه از ساعت ۱۴ لغایت ۲۱ در محل موزه‌ هنرهای معاصر به آدرس خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله برگزار می شود و حضور برای تمامی علاقه‌مندان و هنردوستان آزاد است.
برنامه اجرایی این رویداد به تفکیک برنامه‌ها و ساعت به شرح ذیل است:
۱. اکران فیلم کوتاه از ساعت ۱۴ لغایت ساعت ۱۸ در قالب دو باکس
۲. نشست نقد و بررسی آثار کوتاه منتخب از ساعت ۱۸ لغایت ۱۹
۳. برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی فیلم‌سازی از ساعت ۱۹:۱۵ لغایت ۲۰:۴۵
فیلم‌برداری «مُـمَا» به پایان رسید
فیلم‌برداری فیلم کوتاه «مُـمَا» به کارگردانی امیرحسین قدیری و تهیه‌کنندگی محمدجواد اشتری به پایان رسید.
در این فیلم کوتاه که فیلم‌برداری آن در شهر ابوزیدآباد کاشان انجام شده است، صحرا اسداللهی، منصوره ایلخانی و نیکان مولاپور ایفای نقش کرده‌اند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تو منو به خاکم برگردوندی مُـمَا؛ اما من هنوزم همون جنین کوچکی‌ام که تو دلت پنهان کردی...»
عوامل فیلم کوتاه «مُـمَا» عبارتند از کارگردان: امیرحسین قدیری، تهیه‌کننده: محمد جواد اشتری، نویسنده: فاطیما اباحمزه، مدیر فیلم‌برداری: عارف نامور، مدیر تولید: محمدرضا عرب ابوزیدآباد، مشاور تهیه‌کننده: حسین شریف‌نیا، مشاور کارگردان: فرید کلهر، طراح گریم: شهرام خلج، صدابردار: ایمان بازیار، عکاس صحنه: نسیم همتی، منشی صحنه: الهام اصغری، طراح پوستر: محمد شکیبا، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امیربهزاد چوپانیان، دستیار دوم کارگردان: غزل دلشاد، طراح صحنه: ساسان فرهادپور، تدوین: جعفر مطلبی‌پور، تصحیح رنگ و نور: آرش کاظم‌زاده، طراح لباس: صبا رجبی، ساخت موسیقی متن: فرشاد مشفقی، جانشین تهیه: فاطمه الله‌وردی، مدیر تدارکات: مهران فتحی، دستیار تهیه: محمدحسین عرب ابوزید آبادی و مشاور رسانه‌ای: سارا کبریایی.
این فیلم کوتاه هشتمین تجربه امیرحسین قدیری به‌عنوان کارگردان است که برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی آماده می‌شود.
فیلم‌نامه کوتاه «یکشنبه» جایزه جشنواره «وحشت، دوربین، حرکت» را دریافت کرد
فیلم‌نامه کوتاه داستانی «یکشنبه» به نویسندگی ایمان داوری در جدیدترین رقابت بین‌المللی خود جایزه دوم بهترین پیچش(twist) داستانی فیلم‌نامه کوتاه از جشنواره «وحشت، دوربین، حرکت» در کشور آمریکا را دریافت کرد.
این جشنواره که فقط توجه و تمرکز خود را روی فیلم‌نامه‌های ژانر وحشت گذاشته است، در روزهای گذشته به پایان رسید و با اعلام اسامی برگزیدگان در بخش‌های مختلف، نهمین دوره آن با رقابت فیلم‌نامه‌هایی از نقاط گوناگون جهان  به پایان رسید. 
فیلم‌نامه «یکشنبه» پیش از این نیز  در بخش نهایی هشتمین جشنواره «۱۳ ترس» در آمریکا نامزد دریافت جایزه شد که نتایج نهایی آن در ماه مارس سال جاری اعلام خواهد شد.
ایمان داوری پیش از این جایزه اول جشنواره فلیکر رودآیلند آمریکا برای فیلم‌نامه «خوابِ بیدار»، جایزه فیلم‌نامه کوتاه جشنواره گندم‌های طلایی ترکیه برای فیلم‌نامه «رهایی»، جایزه بهترین فیلم‌نامه فستیوال پنج قاره‌ ونزوئلا برای فیلم‌نامه «x» و... را از آن خود کرده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی