[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

کاهش مصرف انرژی سیستم‌های خنک‌کننده با کمک فناوری‌نانو، روزنامه شیراز نوین

شرکت اورکلاک(Evercloak) برای کاهش نیاز به انرژی در سیستم‌های خنک‌کننده، ۲ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرد. قرار است این کار با استفاده از فناوری گرافن این شرکت صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، شرکت اورکلاک که به دنبال استفاده از پتانسیل غشاهای کامپوزیتی گرافنی است، اعلام کرد که رقم دو میلیون دلار کانادا از طریق سرمایه‌گذاران خود جذب کرده است. این شرکت به دنبال کاهش نیاز به برق در سیستم‌های خنک‌کننده بوده که این کار با کمک گرافن انجام خواهد شد، به طوری که تقاضا برای انرژی در سیستم‌های تهویه مطبوع به نصف کاهش خواهد یافت.
اویلین آلن، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اورکلاک می‌گوید: ما اثربخشی فناوری خود را اثبات کرده‌ایم. اکنون، این تزریق بودجه به ما این امکان را می‌دهد تا تولید غشای خود را افزایش دهیم، تیم تجاری خود را تقویت کنیم و راهی پایدارتر برای خنک کردن ساختمان‌ها به جهانیان ارائه بدهیم.
در سال ۲۰۲۰ شرکت زن‌گرافن(Zen Graphene) قرارداد همکاری با شرکت اورکلاک (Evercloak) امضا کرد. این دو شرکت پروژه‌ای با عنوان « Advancing Large-Scale Graphene and Thin-Film Membrane Manufacturing» آغاز کرده‌اند تا در آن به تولید گرافن و غشای گرافنی اقدام کنند. این پروژه با هدف پشتیبانی از تولید مقیاس انبوه اکسیدگرافن توسط شرکت زن‌گرافن طراحی شده تا در ادامه این ماده توسط اورکلاک برای تولید غشا استفاده شود. در واقع این پروژه به دنبال پشتیبانی از تولید انبوه اکسیدگرافن توسط زن‌گرافن و تولید غشا توسط اورکلاک است.
به‌نقل از ستاد نانو، در آگوست سال ۲۰۲۱، شرکت (ESC) و شرکت (Evercloak) اعلام کردند که یک پروژه مشارکتی جدید ۴٫۶ میلیون دلاری برای تولید تجاری در مقیاس آزمایشی غشاهای مبتنی بر گرافن را آغاز می‌کنند. بودجه این پروژه توسط نسل بعدی تولید کانادا(NGen) از وزارت نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا تأمین ‌شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی