[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

رقابت انتخاباتی وحدت‌محور باشد ، روزنامه شیراز نوین

امام‌جمعه شیراز و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در فارس گفت: وحدت باید سرلوحه کار همه کسانی باشد که فعالیت انتخاباتی می‌کنند؛ چراکه تمام داوطلبان در اهداف اصلی انقلاب اسلامی وحدت دارند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام شامگاه سه‌شنبه در اجتماع کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چهار نکته مهم را در سخنرانی ۲۹ بهمن خود مطرح کردند که همه کاندیداهای نمایندگی مجلس در شیراز و زرقان در این چهار نکته مشترک‌اند و جمع شده‌ایم تا همین نکته را شعار دهیم و به امر رهبر لبیک بگوییم و لذا نخستین نکته مطرح شده، این است که وحدت باید سرلوحه کار همه کسانی باشد که فعالیت انتحاباتی می‌کننند و همه داوطلبان در اهداف اصلی انقلاب اسلامی وحدت دارند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به دومین نگاه موردتأکید رهبری، یعنی رعایت اخلاق، گفت: پایان انتخابات نباید آغاز دل‌رنجش از یکدیگر باشد؛ وحدت را مهم‌تر از همه‌چیز می‌دانیم و برای حفظ این وحدت به رعایت اخلاق نیاز داریم.
دژکام ادامه داد: مطمئن باشید رعایت اخلاق چیزی از رأی کسی نمی‌کاهد؛ بلکه رأی او را آبرومندانه و عزتمندانه می‌کند. حس رقابت در صحنه انتخاباتی طبیعی است؛ اما رعایت اخلاق حس مردم را بهتر می‌کند و بدانید که اگر خدا بخواهد دلی به سمت کسی بیاید، خواهد آمد. نماینده ولی‌فقیه در فارس اظهار کرد: آداب و اخلاق، قله فرهنگ است و در رقابت‌های انتخاباتی نیز باید به صورت جدی مراعات شود. وی پرهیز از سیاه‌نمایی درباره نظام را سومین نکته مورد تأکید رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: ملت ایران در انقلاب اسلامی کار بزرگی کرده و این پیچ تاریخی به سمت ارزش‌های دینی و الهی را در تاریخ رقم زده است؛ هرچند حرکت عظیم یک جاهایی هم نتوانسته اهداف خود را محقق کنند، اما می‌توانیم منصفانه آن را بیان کنیم
دژکام افزود: انصافاً از از هر جهت مادی و معنوی کارهای بزرگی در انقلاب اسلامی انجام شده و داوطلبان می‌توانند ضمن پرهیز از سیاه‌نمایی، آنجا که ناموفق بوده‌ایم را نیز فهرست و بیان کنند که برای تحقق این اهداف تلاش خواهند کرد. نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: نکته چهارم در رقابت‌های انتخاباتی به فرموده رهبر معظم انقلاب این است که نامزدها وعده‌های غیرعملی ندهند. وی ادامه داد: کسی که تجربه کار عملی و اجرایی ندارد، ممکن است بسیاری از آرمان‌ها را با اهداف قابل دسترسی اشتباه بگیرد، اما باید با بررسی و مشورت تصمیم‌گیری کند تا چیزی نگوید که پس از گذشت چهار سال مردم ببینند وعده‌ها محقق نشده است.
دژکام اضافه کرد: ابتدا کاری که شدنی است را بیان کنید و در ادامه قول بدهید که برای رسیدن به آن اقدام می‌کنید، نه اینکه حتماً عملی می‌شود؛ چراکه نماینده وارد مجلس می‌شود و ممکن است در بیان طرح‌ها، ۲۰۰ مخالف داشته باشد. بنابراین بگویید تلاش خودم را می‌کنم و پس از آن هم اقدامات انجام شده را برای مردم بازگو کنید. نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: می‌توانیم با کمک یکدیگر کارهای زیبایی را به نمایش بگذاریم و صحنه‌ای را از رقابت‌های انتخاباتی مخابره کنیم که رهبری آن را تحسین کنند که آنچه خواستیم در شیراز پاسخ داده شد.
هیچ فهرستی از داوطلبان نمایندگی مجلس منتسب به امام‌جمعه شیراز نیست
امام‌جمعه شیراز گفت: چنان‌که در دوره گذشته انتخابات نیز همین موضع را گرفتم، هیچ فهرستی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی منتسب به امام‌جمعه شیراز نیست و به همه لیست‌ها احترام می‌گذارم. وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب ایفای نقش پدری را از ائمه جمعه خواسته‌اند و بنا نیست هرکه می‌خواهد این نقش را داشته باشد، موضع یک‌طرفه بگیرد. نماینده ولی‌فقیه و نامزد نمایندگی مجلس خبرنگان رهبری در فارس افزود: برای اینکه در جریان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز سوءاستفاده‌ای احساس نشود، در چند هفته اخیر، نماز جمعه نخواندم و آن را به ائمه موقت واگذار کردم تا فضای کاملاً منصفانه‌ای ایجاد شود و دیگر کاندیداها نیز احساس کنند در شیراز به عنوان قله فرهنگ حضور دارند.
لبیک داوطلبان نمایندگی مجلس شیراز و زرقان به فرمان رهبری
نماینده ولی‌فقیه در فارس اظهار امیدواری کرد که با مشارکت قوی در انتخابات ۱۱ اسفندماه، یک گام به سوی ایران قوی که خار چشم دشمنان است، برداریم. ۱۱ اسفندماه هم‌زمان در سراسر کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی