[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

رشد ۱۰ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شیراز، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: سال گذشته در بحث گسترش شبکه پروازی پروازهای خارجی توانستیم با تشویق ایرلاین جزیره برای پیوستن به شبکه پروازی بین‌المللی ما و از سوی دیگر با افزایش تعداد پروازهای ایرلاین‌های قطر ایرویز، فلای دوبی و ترکیش، رشد ۱۰ درصدی را ایجاد کنیم.
فخرالدین کشاورز، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این افزایش تعداد پروازها منجر شد که تعداد مسافران خارجی نیز در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۰ درصدی داشته باشد.
وی ادامه داد: سال گذشته در مسیرهای بین‌المللی از طریق فرودگاه شیراز سه‌هزار و ۹۰۰ پرواز انجام شد که این تعداد در ۱۰ ماه امسال به چهارهزار و ۳۵۰ پرواز برسد و بالغ بر ۴۸۰هزار مسافر نیز توسط این پروازها جابه‌جا شدند.
او اظهار کرد: در بحث پروازهای داخلی فقط توانستیم وضع موجود را حفظ کنیم و به رغم کمبود ناوگان دچار کاهش نشدیم که هم‌اینک به طور میانگین روزانه ۸۰ پرواز از طریق فرودگاه شیراز انجام می‌شود.
وی افزود: در مجموع در ۱۰ ماه امسال، ۲میلیون و ۲۰۰هزار مسافر داخلی و خارجی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز جابه‌جا شده‌اند.
۴۰۰میلیارد ریال پروژه نگهداری فرودگاه شیراز در سال جاری
مدیرکل فرودگاه‌های فارس در خصوص اجرای پروژه‌های تعمیراتی و نگهداری زیرساخت‌های فرودگاه شیراز نیز گفت: در این زمینه و در مجموع امسال ۴۰۰میلیارد ریال پروژه‌های نگهداری در فرودگاه شیراز داشته‌ایم.
کشاورز افزود: همچنین به منظور احیای پروژه نیمه‌تمام ترمینال پروازهای بین‌المللی این فرودگاه، توانستیم مشکلات فنی و حقوقی در این زمینه را با پیمانکار و مشاور حل و فصل کنیم و مشاور نیز برای ادامه کار انتخاب شده و به‌زودی آگهی فراخوان انتخاب پیمانکار را هم منتشر خواهیم کرد تا حداکثر تا پایان فروردین سال آتی پیمانکار این پروژه مشخص شود.
وی ادامه داد: همچنین توانستیم با جلب موافقت هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها، مجوز تعمیر ترمینال فعلی پروازهای بین‌المللی فرودگاه شیراز را نیز اخذ کنیم.
او اظهار کرد: این ترمینال دچار فرسودگی‌های خاصی در حوزه ساختمانی و تأسیسات بود که توانستیم مجوز حدود ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار را از هیئت‌مدیره دریافت کنیم و در اعتبارات سال ۱۴۰۳ شرکت فرودگاه‌ها بگنجانیم.
مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: به‌زودی فرایند انتخاب مشاور این پروژه تعمیراتی را نیز آغاز خواهیم کرد تا قبل از نیمه اول سال ۱۴۰۳ کار اجرایی شروع شود و بهبودی را در فضای این ترمینال شاهد باشیم.
کشاورز افزود: در بحث زیرساخت‌های تخصصی فرودگاه از جمله بحث ناوبری و مسیریابی هواپیما نیز عملیات اجرایی فونداسیون یک سیستم جهت‌یاب را نیز آغاز کرده‌ایم و بر اساس برنامه زمان‌بندی ظرف ۲۰ روز آتی فونداسیون آن به تمام خواهد رسید و در نهایت پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آماده ارائه خدمت خواهد شد.
وی افزود: در رابطه با توسعه متوازن زیرساخت فرودگاهی در استان نیز با توجه به اینکه فارس یکی از استان‌های دارای فرودگاه‌های تابعه شامل فرودگاه شهدای جهرم، فرودگاه شهدای فسا، فرودگاه شهدای داراب و فرودگاه شمال استان (آباده) و همچنین فرودگاه زرقان است، ۲ پروژه توسعه‌ای از بهمن‌ماه ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ در فرودگاه‌های شهدای جهرم و شهدای داراب داشتیم که این پروژه‌ها به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.
او ادامه داد: این پروژه‌ها شامل توسعه باند پروازی و پارکینگ هواپیماست که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها زیرساخت‌های این فرودگاه‌ها می‌توانند هواپیماهایی را که کار انتقال بار و مسافر را انجام می‌دهند، پذیرش کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی