[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

یک اهدای ویژه در موزه سینما قرار می‌گیرد، روزنامه شیراز نوین

یک قطعه درنای ساداکو طی مراسمی به موزه سینمای ایران اهدا خواهد شد.
به گزارش ایسنا به‌نقل از روابط عمومی موزه سینما، مهرماه سال ۹۲ یک قطعه درنای دست‌ساز ساداکو به احمد میرعلایی، دبیر بیست‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان توسط رئیس بنیاد ساداکو اهدا شده بود که با هماهنگی های صورت‌گرفته توسط مجید اسماعیلی، مدیرعامل موزه سینما قرار است این درنا به نشانه صلح و دوستی به موزه سینما  اهدا و در اتاق کودکان و نوجوانان قرار گیرد.
ساداکو ساساکی نام دختر نوجوان ساکن شهر جنگ‌زده هیروشیما در ژاپن است که پس از بمباران اتمی به دلیل تشعشعات اتمی مبتلا به سرطان خون شد.
او در سن ۱۲ سالگی افسانه درناهای کاغذی را می‌شنود که در این افسانه گفته می‌شود اگر کسی هزار درنای کاغذی بسازد خدایان یک آرزوی او را برآورده می‌کنند و بدین سبب تصمیم به ساخت درناهای کاغذی می‌گیرد، اما پیش از مرگ، تنها ۶۴۴ درنا را با تا کردن کاغذ ساخت.
نام ساداکو به دلیل ساخت این درناهای کاغذی به‌عنوان نماد دوستی و صلح شناخته می‌شود.
در این مراسم ویژه که روز دوشنبه هفتم اسفندماه ساعت ۱۶ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می‌شود، پرچم متبرک حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) که در روز ولادت امام علی(ع) به موزه سینما اهدا شده بود، توسط احمد میرعلایی رونمایی می‌شود و فریبا کوثری که به نمایندگی از سینمایی ایران این پرچم را در عراق دریافت کرده بود توضیحاتی ارائه خواهد کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی