[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به ایستگاه آخر رسید ، روزنامه شیراز نوین

بخش رادیو تئاتر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت شامگاه پنجشنبه با معرفی برگزیدگان در شیراز به کار خود پایان داد.
بنا بر اعلام دبیر این جشنواره، ۱۱ گروه از استان‌های قزوین، همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و فارس در این رقابت حضور داشتند.
سید وحید فخر موسوی با بیان اینکه، این رویداد دوسالانه طراحی شده است، گفت: ۱۸ دوره این رویداد که در ابتدای دوره‌های اول تا دوازدهم به نام جشنواره تئاتر دفاع مقدس بوده و بعد به نام «تئاتر مقاومت» تغییر پیدا 
کرده است.
دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت افزود: جشنواره در ۶ بخش برگزار شد و هدف اصلی جشنواره امسال بنا به تصمیم و سیاست گذاری فرهنگی هنری روایت فتح، قرار بر این شد که فراتر از تهران باشد و بخش‌ها را به استان‌ها ببریم و با چند استان وارد مذاکره شدیم که از بین این استان‌ها، استان یزد، استان فارس و همچنین استان خراسان رضوی، قبول زحمت کردند و بخش‌هایی در این استان‌ها در حال اجراست.
فخر موسوی اظهار داشت: این جشنواره بین المللی پانزدهم شهریور ماه با پیاده روی اربعین در کشور عراق آغاز و ۱۲۰ هنرمند به عراق اعزام شدند و بعد در شهرهای کربلا ، حله و نجف اجرای برنامه داشتند و سپس به 
یزد رفتیم.
دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت خاطرنشان کرد: در استان فارس و شهر شیراز بخش رادیویی جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت به ایستگاه پایانی رسید.
وی ادامه داد: این آثاراز هجدهم لغایت نوزدهم در معرض داوری قرار گرفت که در شیراز فقط بخش رادیویی در نظر گرفته شده است. «رادیو تئاتر» یک بخش از ژانرهای تئاتری است که گروه‌ها با شیوه‌ رادیویی دورخوانی می‌کنند. حضور آرتین سرایداران بازمانده عملیات تروریستی چهارم آبان‌ماه در این آیین از حاشیه‌های این آیین بود. در حمله عامل گروه تروریستی داعش به حرم شاهچراغ(ع)، ۱۳ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند که سه نفر از آن‌ها پدر و مادر و برادر آرتین سرایداران بودند. در اختتامیه این جشنواره که با حضور حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دیگر مسئولان برگزار شد، برخی پیشکسوتان هنرهای نمایشی فارس تکریم شدند و از احمدرضا مداح نیز به عنوان عکاس برتر تقدیر شد.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در سخنانی در این آیین با بیان اینکه نگاه تمدنی شهید آوینی به سوی آخرالزمان و ظهور منجی از هنرمندان خواست تا این نگاه تمدنی شهید آوینی را دنبال کنند و افزود: هنر متعهد در خدمت ظهور است.
سردار حسن عبدالله‌زاده به برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت اشاره کرد و گفت: مقاومت نقطه مقابل سازش است و با تأسی از عاشورا و مکتب‌الشهدا(ع)، عزیزان این مرز و بوم جانانه ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این وطن را دشمن غصب کند و اگر امروز هنرمندان ما این جان‌فشانی‌ها و مقاومت‌ها را با هنر خود روایت نکنند، چه بسا که دشمنان حقیقت‌ها را تحریف کنند و چیزی از واقعیت‌ها را به نسل جوان ما منتقل کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی