[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حضور نیروهای متخصص با تلفیق دانش و بینش ضرورت دارد، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان زرقان و شیراز گفت: تلفیق دانش، تخصص و بینش امروز کمک‌کننده است و در مجلس شورای اسلامی به نیروهای متخصص بیش از هر زمان دیگری نیاز است.
مهندس مصطفی جاودانی، در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و اهداف خود و در خصوص دلیل ورود به عرصه انتخابات مجلس بیان کرد: اعتقاد دارم تخصص حرف اول را می‌زند و اگر مجلس تخصصی شود و طیفی از مستقلین ورود کنند، قدرت چانه‌زنی بالا می‌رود و مجلس و دولت نباید همسو باشند تا قدرت چانه‌زنی بالا رود. وی با اشاره به فعالیت ۲۵ساله در حوزه تولید، کارآفرینی و صنعت گفت: احساس کردم در شرایط حساسی که معضلات آن بیشتر بر مبنای اقتصاد و معیشت مردم است، باید به عرصه انتخابات ورود کنم.
جاودانی با اشاره به سابقه تحصیلی در رشته‌های مدیریت کسب و کار، ارشد روابط بین‌الملل و دانشجوی دکترای سیاست‌گذاری عمومی، عنوان کرد: با توجه به ترکیب آن با تخصص و نگاه وسیعی که بخش خصوصی دارد و در چارچوب نظام اداری نیست، ورود کرده‌ام. وی افزود: نظام اداری تابع قوانین و بوروکراسی اداری است و نمی‌توانند تحول ایجاد کنند؛ اما بخش خصوصی و فعالیت در آن می‌تواند کمک‌کننده باشد.‌
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان زرقان و شیراز گفت: با تأکید بر فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری و اینکه می‌توانم تحولی ایجاد کنم، به عرصه انتخابات ورود کردم و اعتقاد دارم می‌شود این کشور را ساخت و حرفی برای گفتن داشته باشیم.
جاودانی یکی از اهداف دیگر خود را پیگیری دیپلماسی خارجی و اصلاح ساختار نظام بانکی عنوان کرد و افزود: ساختار بانکی با معضل روبه‌روست و خروج دولت از بنگاه‌داری بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و علی‌رغم تأکید مقام رهبری موضوع مهمی است؛ اما همچنان دولت‌های ما بنگاه‌دار هستند و اگر بتوانیم دست دولت را از بنگاه‌داری کوتاه کنیم، سروسامان در امور را شاهد خواهیم بود. وی با اشاره به نقش زنان در جامعه نیز گفت: زنان در جامعه هم ظرافت کاری و هم توان و دقت بیشتری دارند و هم ‌پاکدست‌تر هستند؛ لذا در چهارمین برنامه هدفم ایجاد مجمع مشورتی زنان در استان فارس است و باید نقش زنان را در توسعه ببینیم.
جاودانی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌ها، شایستگی‌ها و تخصص‌ها باید در جای خود استفاده شود و بر این اساس ما به مجلس تخصصی نیاز داریم و نقش نظارتی مجلس باید برجسته شود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان زرقان و شیراز گفت: یکی از برنامه‌های مهم دیگر این است که ما در جنگ تحمیلی حدود ۳۰۰هزار شهید از دست دادیم که میانگین سنی آنها ۲۵ سال بود و امروز به عنوان یک ایرانی خجالت می‌کشم که به جوانان ما بها داده نمی‌شود؛ لذا باید مدیران زنگ‌زده، فرسوده و ناکارآمد را کنار بگذاریم و جوانان را جایگزین کنیم. به گفته جاودانی، با این اقدام از فرار نخبگان جلوگیری می‌شود و در ادامه ازدواج جوانان سامان‌دهی و مسائل اجتماعی کمتر شود.وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در سطح شهر شیراز به واسطه نبود مدیریت یکپارچه شهری ایجاد شده است، عنوان کرد: در سطح شهر شیراز نیز مدیریت یکپارچه‌ای نداشته‌ایم و نمونه آن وضعیت کمربندی شیراز است و از طرفی امروز با چالش بحران آب روبه‌رو هستیم و اگر برنامه‌های چندساله و کوتاه‌مدت به خوبی وضع و اجرا می‌شد، این شرایط را نداشتیم.
جاودانی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی و صنعت شرایط خوبی نداریم و نیازمند ایجاد شهرک‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی هستیم تا اقتصاد پایدار ایجاد شود و از ۷۰ شهرک صنعتی استان فارس واحد فعال واقعی ۱۰۰ درصدی در استان فارس ۳۰ تا ۴۰ درصد است.
این فعال حوزه صنعت در خصوص مشکلات آب و تأمین آن گفت: به طور کلی ۴ نوع آب داریم که یک آب لوله‌کشی شهری است که محل برداشت از سدها، چاه‌ها و‌... است که این آب با کلر گندزدایی شده و داخل شبکه فاضلاب به دست مردم می‌رسد.نوع دیگر آب تصفیه‌شده است که همان آب را با دستگاه تصفیه می‌کنند و این دستگاه‌ها اگر فیلتر آن عوض نشود، مشکل است و آب شهر شیراز هفته‌ای نیاز به تأمین فیلتر دارد. نوع دیگر آب آشامیدنی بطری‌هاست و نوع دیگر آب معدنی است که هیچ‌گونه فعل و انفعالات شیمیایی نداشته است و تصفیه فیزیکی می‌شود. وی افزود: اگر آب ناسالم باشد، طبیعتا به دنبال آن بیماری‌هایی داریم و باید شیراز به عنوان پایلوت انتخاب شود و شرکت‌های آبفا آب را از کارخانه‌های آب معدنی خریداری کنند و به مردم برسانند و در نهایت پساب نیز برای بقیه مصارف و کشاورزی استفاده شود. جاودانی تأکید کرد: در حوزه زیرساخت و استقرار شهرک‌ها و صنایع باید نیازسنجی و مکان‌سنجی مناسب شود و صنایع تبدیلی ایجاد و آمایش سرزمین دیده شود و صنایعی را بدون آن ایجاد نکنیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی