[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طلسمی که دوباره در آزادی می‌شکند؟، روزنامه شیراز نوین

آبی‌پوشان پایتخت بعد از 4 بازی پیاپی و ناکامی مقابل سپاهان، به دنبال شکست دادن این تیم در جدال حساس هفته هجدهم هستند.
به گزارش فوتبال 360، استقلال و سپاهان جزو اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم محسوب می‌شوند؛ به‌ طوری‌که تا پایان هفته هفدهم، آبی‌پوشان پایتخت توانسته‌اند 36 امتیاز کسب کنند و صدرنشین لیگ بیست‌وسوم هستند و سپاهانی‌ها هم با انجام 15 مسابقه، با 31 امتیاز در جایگاه سوم جدول حضور دارند. در یکی از حساس‌ترین نبردهای فصل جاری لیگ برتر، قرار است عصر امروز(سه‌شنبه) تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند.
شاگردان جواد نکونام در لیگ بیست‌وسوم یک رکورد خارق‌العاده را از خود به جای گذاشته‌اند؛ آنها در هر 8 مسابقه‌ای که در فصل جاری لیگ برتر میزبان بوده‌اند، توانسته‌اند با کسب 3 امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند و با این رکورد درخشان، مهیای دیدار با سپاهان می‌شوند؛ آن‌هم در شرایطی‌که سپاهانی‌ها، 2 باخت از 3 شکست خود در لیگ بیست‌وسوم را در دیدارهای بیرون از خانه متحمل شده‌اند و این آمار باعث شده تا بیش از پیش شاگردان نکونام نسبت به شکست دادن حریف اصفهانی خود امیدوار شوند.
*رکورد 100 درصدی مورایس مقابل استقلال!
2 تیم پرطرفدار فوتبال ایران در سالیان گذشته در شرایطی به مصاف هم رفته‌اند که شرایط به سود نماینده استان اصفهان بوده است؛ به‌ طوری‌که مرور آمار و ارقام نشان می‌دهد که استقلالی‌ها هر 3 نبرد اخیر خود با سپاهان را واگذار کرده‌اند و ژوزه مورایس توانسته رکورد 100 درصد پیروزی مقابل استقلال را به‌ثبت برساند. مورایس فصل گذشته در بازی رفت ‌و برگشت مقابل هم‌وطن خود، ریکاردو سا پینتو توانست 2 بار جشن پیروزی بگیرد و در بازی رفت لیگ بیست‌وسوم هم استقلالِ تحت هدایت جواد نکونام را شکست داد.
*حسرت 803 روزه آبی‌ها مقابل سپاهان
سپاهانی‌ها در آخرین رویارویی با استقلال قبل از انتخاب ژوزه مورایس هم شکست نخوردند؛ به‌ طوری‌که آنها موفق شدند در خانه با هدایت محرم نویدکیا، استقلالِ صدرنشین با سرمربیگری فرهاد مجیدی را با نتیجه 1-1 متوقف کنند تا در 4 رویارویی اخیر استقلال و سپاهان، آبی‌پوشان پایتخت تنها یک امتیاز به‌دست آورده باشند که آمار ناامیدکننده‌ای محسوب می‌شود. بررسی دقیق‌تر آمار نشان می‌دهد که استقلالی‌ها بیش از 2 سال است که نتوانسته‌اند برابر سپاهان پیروز شوند و از آخرین برد آنها برابر حریف اصفهانی، 803 روز می‌گذرد!
*به یاد گل پیروزی‌بخش جعفر سلمانی!
آبی‌پوشان پایتخت آخرین‌بار در دور رفت لیگ بیست‌ویکم موفق شدند برابر سپاهان به پیروزی برسند؛ آن‌هم در مسابقه‌ای که جعفر سلمانی روی پاس رودی ژستد با شوت زیبای خود دروازه طلایی‌پوشان اصفهانی را فرو ریخت و گل او باعث برتری شاگردان فرهاد مجیدی در نبرد با شاگردان محرم نویدکیا شد. بعد از آن پیروزی که بیست‌وسوم آذرماه 1400 به‌دست آمد، دیگر استقلالی‌ها نتوانسته‌اند برابر حریف اصفهانی‌شان جشن پیروزی بگیرند و شاگردان جواد نکونام امیدوارند که عصر امروز بتوانند این طلسم را بشکنند و هم به دوران ناکامی‌شان برابر سپاهان پایان بدهند، هم رکورد رؤیایی مورایس برابر استقلال را از بین ببرند؛ هم اینکه بتوانند جایگاه خود در صدر جدول لیگ بیست‌وسوم را مستحکم‌تر از گذشته کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی