[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

برخی مربیان کاسبی مکمل‌فروشی راه انداخته‌اند!، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مکمل‌های حرفه‌ای در دنیای ورزش امروز ضرورت دارند، چون ورزشکاران نمی‌توانند تمام نیازهای روزانه خود را از طریق غذا جذب کنند؛ بنابراین استفاده از مکمل‌های ورزشی، ضروری است.
یک مربی بدنسازی در این خصوص گفت: مکمل‌ها برای ورزشکاران حرفه‌ای لازم هستند، اما اینکه افراد چه مکمل‌هایی را استفاده کنند که واقعاً مورد نیازشان باشد، نیاز به بحث دارد. زمانی که ورزشکار می‌خواهد مکملی را مصرف کند، باید از خودش بپرسد که چرا؟ چرا باید این مکمل را مصرف کنم؟ این مکمل چه سودی برایم دارد؟ آیا ضرورت دارد؟ کی و کجا باید آن را مصرف کنم؟
بهادر چم افزود: اگر بتوانیم به این سئوالات، جواب منطقی بدهیم، می‌توانیم مکمل مورد نیازمان را دریافت کنیم، اما متأسفانمه بسیار از مربیان هستند که در این زمینه کاسبی راه انداخته‌اند.
وی گفت: مکمل‌های ورزشی، راه درآمدی برای برخی مربیان شده است و مکمل‌هایی را می فروشند و به خاطر درآمد بیشتر، ممکن است سلامتی و آینده حرفه‌ای ورزشکار را به خطر بیندازند.
چم با بیان اینکه ورزشکار حتماً باید با یک متخصص تغذیه یا فیزیولوژی ورزش مشورت کرده، نیازهایش و اهدافش را مشخص کند و براساس آن اهداف، مکمل‌ها را انتخاب کند، عنوان کرد: متأسفانه در جامعه امروز ما، مکمل‌های تقلبی بسیاری وجود دارد و مکمل‌هایی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند، می‌توانند خطرات زیادی برای ورزشکاران داشته باشند.
این مربی بدنسازی در پایان تأکید کرد: به ورزشکاران توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهند مکملی را تهیه کنند، آنها را فقط از طریق داروخانه‌ها بخرند تا حداقل از اینکه جنس اصلی به دستشان رسیده است، مطمئن باشند و مشکلی برایشان به وجود نیاید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی