[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تولید به‌دنبال مصوبات می‌دود، روزنامه شیراز نوین

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه در چند سال اخیر مشکلات فعالان اقتصادی حوزه شیرین‌بیان همواره تکرار شده است، افزود: بر اساس گزارش اتحادیه شیرین‌بیان ایران، مصوبات جلسات قبلی به طور کامل انجام نشده است.
به گزارش دریافتی شیرازنوین از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمدصادق حمیدیان در میز ملی صادرات شیرین‌بیان ایران که در اتاق بازرگانی فارس در شیراز برگزار شد، گفت: صنعت شیرین‌بیان سهم خوبی در صادرات غیرنفتی استان و کشور دارد و با وجود بیش از ۸۰ درصد از فعالان این صنعت در فارس جایگاه خوبی در بخش اشتغال و حجم سرمایه‌گذاری در استان داشته است که این مهم باید مورد توجه مسئولان استان و کشور قرار داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مشکلات فعالان اقتصادی حوزه شیرین بیان همواره تکرار شده است، افزود: بر اساس گزارش اتحادیه شیرین‌بیان ایران، مصوبات جلسات قبلی به طور کامل انجام نشده و همین مشکلات تا امروز ادامه‌دار بوده و روند فعالیت این بخش را با کندی مواجه کرده است.
حمیدیان با برشماری مشکلات صادرات و واردات فعالان صنعت شیرین‌بیان از جمله مسائل برگشت ارز، ورود موقت مواد اولیه و تجهیز منابع مالی در چند سال اخیر اظهار کرد: همین عدم توجه به اجرای مصوبات میز ملی گویای این است که مسئولان و بخش دولتی نسبت به صادرات غیرنفتی و صنایع ارزآور اهتمام ندارند؛ در حالی که همین صنایع می‌توانند در ارزآوری، اشتغال و توسعه اقتصادی کشور مؤثر باشند. وی اضافه کرد: همچنین تصمیمات میز ملی برای فعالان بخش خصوصی در کشور اتخاذ می‌شود و معطوف به کل کشور است؛ لذا انتظار می‌رود بخش دولتی توجه جدی نسبت به اجرای این مصوبات داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: بخش خصوصی نیازمند کمک بخش دولتی برای تسهیل فضای کسب و کار و فعالیت است. در ادامه این جلسه، رئیس اتحادیه شیرین‌بیان ایران نیز گفت: صنعت شیرین‌بیان ایران یک تجارت جهانی منحصر به فرد برای ایران است و جایگاه کشورمان در این بخش در دنیا ممتاز بود؛ اما در چند سال اخیر به دلایل مختلف حجم صادراتی و ارزش ‌افزوده محصول کم‌نظیر شیرین‌بیان ایران تنزل پیدا کرده است و کشورهای دیگر به دنبال گرفتن جای ما در دنیا هستند. منصور آزادی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد صادرکنندگان شیرین‌بیان تحت پوشش اتحادیه ملی صادرات شیرین‌بیان هستند، افزود: نیاز است در حوزه صنعت شیرین‌بیان تصمیم‌‌های ویژه‌ای در کشور اتخاذ شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی