[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خواص هویج و مزایای درمانی آن، روزنامه شیراز نوین

خواص هویج و مزایای درمانی آن

به گزارش صد آنلاین، هویج یکی از سبزیجات پرخاصیت و محبوب است که دارای طیف گسترده‌ای از خواص درمانی می‌باشد؛ این سبزی خوشمزه و مغذی منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست و می‌تواند در درمان بیماری‌های بسیاری مورد استفاده قرار گیرد. خواص هویج برای سلامتی به قدری گسترده است که این سبزیجات همچنین می‌تواند بدن شما را از ابتلا به بیماری‌های بسیاری حفظ کند‌. 
خواص هویج و مزایای درمانی آن:
۱- بهبود بینایی
احتمالاً شما هم این جمله معروف را شنیده‌اید که مصرف هویج تأثیر بسیار زیادی در سلامت چشم دارد و می‌تواند به تقویت بینایی کمک کند. جالب است بدانید که هویج منبع غنی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A برای سلامت چشم‌ها ضروری است و به بهبود بینایی در شب، کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند.
۲- تقویت سیستم ایمنی بدن
از دیگر خواص هویج می‌توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. به ‌طور کلی می‌توان گفت هویج حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A و بتاکاروتن است که همگی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. این ویتامین‌ها کمک می‌کنند تا بدن در مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهد و کمتر به بیماری‌های مختلف مبتلا شود.
۳- کاهش خطر ابتلا به سرطان
تحقیقات گسترده‌ای بر روی هویج و خواص آن انجام شده که نشان می‌دهد قرار دادن این سبزیجات در رژیم غذایی می‌تواند نقش بسیار زیادی در کاهش خطر ابتلا به سرطان داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا متخصصان تغذیه تأکید بسیاری بر مصرف هویج داشته باشند.
۴- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌-عروقی
مواد مغذی موجود در هویج باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌-عروقی قرار گیرند و بتوانند سلامت خود را حفظ کنند. اگر شما نیز دوست دارید ریسک ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی‌عروقی به ‌خصوص سکته را کاهش دهید، قرار دادن این سبزیجات در رژیم غذایی می‌تواند گزینه بسیار ایده‌آلی باشد.
۵- تسهیل فرآیند هضم غذا
فیبر موجود در هویج می‌تواند به تسهیل فرآیند هضم غذا کمک کند و مشکلات مربوط به گوارش را کاهش دهد. علاوه بر این هویج می‌تواند به جذب مواد مغذی بهتر توسط بدن کمک کرده و همچنین به تشکیل معده‌های سالم کمک کند. به همین دلیل مصرف‌کنندگان هویج می‌توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند.
۶- سلامت استخوان‌ها
از دیگر خواص هویج می‌توان به تأثیر در سلامت استخوان‌ها اشاره کرد. هویج حاوی مقادیر زیادی ویتامین K و کلسیم است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. مصرف منظم هویج می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های مربوط به استخوان‌ها مانند کاهش جذب کلسیم، استئوپروز و آرتریت کمک کند؛ بنابراین اگر دوست دارید استخوان‌های خود را قوی کنید یا شانس ابتلا به بیماری‌های مربوط به عضله و استخوان را کاهش دهید، مصرف هویج می‌تواند بسیار مفید باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی