[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

لبیک به آرمان‌های انقلاب، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
amirabadi_shznvn@yahoo.com

/// اشاره:
اهالی ولایت‌مدار استان فارس برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به میدان آمدند. دوره ششم انتخابات خبرگان رهبری هم‌زمان با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان فارس آغاز شد. حضور پرشور همه اقشار جامعه در این انتخابات از همیشه پررنگ‌تر بود و نوجوانان رأی‌اولی با همراهی جوانان، میانسالان و سالمندان حماسه دیگری را رقم زدند تا دشمنان ناامیدتر از همیشه توطئه‌های ناجوانمردانه خود را علیه ملت بزرگ ایران نقش بر آب ببینند. مسئولان ارشد استان با همراهی پرشور اهالی ولایت‌مدار شیراز در ساعات اولیه آغاز رأی‌گیری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) حاضر شدند و سکانس دیگری از مردمی بودن بن‌مایه رفیع انقلاب اسلامی رقم خورد.
 تضمین آبادی ایران پای صندوق‌های رأی
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در ساعات اولیه رأی‌گیری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حضور یافت و رأی خود را در صندوق اخذ رأی انداخت. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت حضور در انتخابات گفت: هر ایرانی در هر نقطه‌ای که برای امنیت و آبادی منطقه خودش دل می‌سوزاند، پای صندوق می‌آید. وی افزود: امروز یک حماسه جدید با همت و تلاش مردم ایران خلق خواهد شد که از یک طرف دشمنان اسلام و ایران از اینکه بتوانند در سرنوشت این کشور دخالت کنند و نقشه‌های استعماری خود را پیش ببرند، ناامید شده و از سوی دیگر امیدواریم این انتخابات زمینه سعادت و عزت و سربلندی هرچه بیشتر برای مردم شریف کشورمان فراهم کند.
 تصمیم‌سازی مردم برای آینده ایران
استاندار فارس نیز ضمن شرکت در انتخابات گفت: مردم ایران مؤثرترین تصمیم‌گیرندگان برای تعیین سرنوشت خود هستند. محمدهادی ایمانیه در جمع خبرنگاران در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز افزود: به روح مطهر حضرت امام و شهدای عزیزی که این راه را باز کردند که مردم ایران بتوانند خود در تعیین سرنوشتشان دخالت کنند و مؤثرترین تصمیم‌گیرنده برای تعیین سرنوشت خود باشند، درود می‌فرستیم. وی ادامه داد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب امید است که متخصصان امور را به عهده بگیرند و مبارز با فساد را سرلوحه فعالیت‌ها و تصمیمات خود قرار دهند.
 تقدیر از حضور پرشور مردم
در همین رابطه، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات فارس با اشاره به حضور پرشور مردم استان و شیراز در انتخابات از حضور پرشور مردم تقدیر کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه حضور در صندوق اخذ رأی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: از دقایق ابتدایی رأی‌گیری در جای جای استان شاهد استقبال پرشوری از مردم در انتخابات بودیم. وی همچنین به اهمیت مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: افزایش حضور مردم در انتخابات باعث انسجام ملی ما می‌شود. همه مردم، پیر و جوان و مخصوصاً رأی‌اولی‌ها به تأسی از رهبر معظم انقلاب در انتخابات شرکت خواهند کرد. وی با اشاره به خیل عظیم جمعیت، رأی‌دهندگان را امیدبخش توصیف کرد و گفت: البته انتظار چنین چیزی را از مردم شریف شهرمان داشتیم و شور و شعفی که همه‌جای استان را فرا گرفته است، دشمنان را ناامید خواهد کرد.
 رأی‌گیری در آستان جانان
شهردار کلان‌شهر شیراز رأی خود در صندوق آرای جوار آرامگاه حافظ به صندوق انداخت. محمدحسن اسدی در حاشیه انتخابات به خبرنگاران گفت: اگر نسبت به سرنوشت و آینده خودمان حساس بوده و امیدوار باشیم، با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم و با صلابت برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌داریم.وی با بیان اینکه ما نباید رأی خودمان را دست کم بگیریم، تصریح کرد: اگر نسبت به سرنوشت و آینده خودمان حساس بوده و امیدوار باشیم، با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم و با صلابت برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌داریم. شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: امروز هر فردی که این سرزمین و نظام مقدس اسلامی را دوست دارد، باید در این روز سرنوشت‌ساز با آمدن پای صندوق‌های رأی برای رقم زدن آینده‌ای بهتر گام بردارد. اسدی با بیان اینکه یک شهر خوب جز با همراهی شهروندان خوب و فهیم ساخته نمی‌شود، افزود: امروز اگر این کلان‌شهر شهرت جهانی دارد و در سال ۲۰۲۴ در بین کلان‌شهرهای آسیایی به عنوان پایتخت محیط‌زیست آسیا شناخته شد، به دلیل مردم خوب و شهروندان فهیم آن است.
 خدمت‌رسانی پلیس در آوردگاه انتخابات
فرمانده انتظامی فارس با اشاره به استقبال مردم این استان از انتخابات که حتی قبل از آغاز فعالیت صندوق‌های اخذ رأی حضور یافته بودند، این حضور را نشانه شعور و بزرگی مردم دانست. سردار رهام‌بخش حبیبی ضمن بازدید از وضعیت صندوق مستقر در حرم مطهر، رأی خود را در صندوق اخذ رأی انداخت و سپس در جمع خبرنگاران حضور یافت. وی گفت: نیروهای پلیس هم‌زمان با برقراری نظم و امنیت در نقاط مختلف، وظیفه خودشان می‌دانند که در انتخابات هم شرکت کنند؛ زیرا همه ما خود را مدیون امنیتی که نظام جمهوری اسلامی برای‌مان فراهم کرده است، می‌دانیم. فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: تعدادی از نیروهای پلیس فارس از روز پنجشنبه در شعب اخذ رأی مستقر شده بودند و بقیه هم دیروز سر صندوق‌ها حاضر شدند. حبیبی با اشاره به میزان حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: امروز از تمام استان فارس برای میزان حضور در انتخابات استعلام گرفتیم و بسیار خوشحال شدیم؛ چراکه هنوز بسیاری از شعبه‌های اخذ رأی آغاز به فعالیت نکرده بود که مردم در آنها تجمع کرده بودند و این نشان از شعور و بزرگی مردم ماست. فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد که امسال ۱۶هزار نیروی پلیس فارس برای امنیت انتخابات در نظر گرفته شده است.وی در این‌باره گفت: مجموعه انتظامی استان آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی برای تأمین امنیت انتخابات دارند و برای این کار ۱۶هزار نیرو پیش‌بینی شده است.
 فارس شور انتخاباتی به خود گرفت
گفتنی است، در انتخابات امسال سه‌میلیون و ۷۱۰هزار و ۸۲۲ نفر در استان فارس واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد ۱۷۸هزار و ۲۵۳ نفر رأی اولی بوده و حدود یک‌میلیون و ۳۹۰هزار نفر از رأی دهندگان واجد شرایط مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سه‌هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی استان فارس برگزار خواهد شد. در استان فارس انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای برگزیدن ۱۸ نماینده در ۱۵ حوزه انتخابیه و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب پنج عضو برگزار می‌شود. پنج کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری به نمایندگان مردم فارس اختصاص دارد و اکنون ۶ نفر برای ورود به ششمین دوره این مجلس به عنوان نماینده فارسی‌ها نامزد شده‌اند. حضرات آیات احمد بهشتی، علیرضا پیروزمند، سیدعلیرضا دانا، لطف‌الله دژکام، علی‌اکبر کلانتری و سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی نامزدهای تصدی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان فارس هستند.
 انتخابات از نگاه آمار
این گزارش می‌افزاید: فرایند اخذ رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در تمام شعب سراسر استان فارس از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد. سه‌هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار شهری و روستایی در استان فارس که شامل ۲هزار و ۵۰۵ شعبه ثابت و یک‌هزار و ۹ شعبه سیار می‌شدند، فرایند رأی‌گیری از مردم را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان فارس آغاز کردند؛ استانی که ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی دارد. به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس، ۸۷هزار و ۲۵۰ نفر از عوامل اجرایی، عوامل ناظر، عوامل تأمین امنیت و هیئت‌های بازرسی که همگی از متن مردم هستند و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند، در شعب اخذ رأی سراسر استان سازمان‌دهی شده بودند. در استان فارس یک‌هزار و ۴۹۵ نفر ثبت‌نام خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کرده بودند که از این تعداد ۸۸۸ نفر در آخرین مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان در روند انتخابات باقی ماندند. حدود ۱۲ درصد از نامزدهای نمایندگی مجلس در این استان از بانوان و مابقی از آقایان بودند. همچنین ۲۳ درصد نامزدها دارای تحصیلات دکتری و بالاتر و بقیه نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن و همچنین تحصیلات حوزوی هستند. بیشترین انصراف از انتخابات مربوط به حوزه انتخابیه شیراز با ۴۲ نفر و کمترین نیز مربوط به حوزه سپیدان و بیضا و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی