[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ثبت حریم مثلث طلایی گردشگری ، روزنامه شیراز نوین

با تلاش ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های مرودشت و فیروزآباد، اسناد مالکیت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید و اثر جهانی کاخ اردشیر بابکان صادر شد. به گزارش تسنیم ، در راستای تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث‌فرهنگی استان فارس و با همت ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های مرودشت و فیروزآباد، اسناد مالکیت کاداستری مجموعه میراث جهانی تخت‌جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد.
در همین ارتباط، غلامرضا کیانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ابراز داشت: محدوده مجموعه میراث جهانی تخت جمشید پس از زمین مرجع شدن توسط شرکت طرف قرارداد و جانمایی و تطبیق آن با پلاک‌های مجاور توسط همکاران اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مرودشت و پیگیری‌های این اداره، در نهایت منجر به صدور سند مالکیت این اثر جهانی شد.
وی افزود: همچنین پس از دریافت تقاضا و ارائه نقشه میراث جهانی کاخ اردشیر بابکان، بررسی و تنظیم صورت‌جلسه کارشناسی توسط کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فیروزآباد منجر به صدور سند مالکیت کاداستری این اثر تاریخی شد. کیانی با اشاره به اهداف تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مسیر تثبیت مالکیت‌ها و قرار گرفتن فارس در مثلث طلایی گردشگری کشور، ابراز داشت: در همین راستا تسریع در صدور اسناد مالکیت اماکن مذهبی و تاریخی استان را در دستور کار داریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی