[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تبیین ایدئولوژی انقلاب اسلامی ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از مسئولان شهری و مترو این کلان‌شهر خواست که دسترسی قطار شهری به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و بافت تاریخی که مورد توجه گردشگران است را به‌صورت‌ جدی در دستور کار قرار دهند.
آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز از مدیران شهری و به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خواست که بر این مسئله نظارت دقیق داشته باشند تا حرم مطهر و بافت تاریخی شیراز از خدمات مترو بهره‌مند شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: در نظم نوین جهانی آمریکا افول خواهد کرد و ما باید جایگاه ایران اسلامی را به عنوان قدرت نوظهور تثبیت کنیم.
وی با بیان اینکه آمریکا از زمانی که خود را کدخدای دنیا دانست نظم جهانی را به هم ریخت، گفت: اگر بررسی دقیقی انجام شود، مشخص است که از آن زمان تاکنون چقدر این استکبار جهانی افت کرده است.
دژکام با اشاره به مصوبه مجلس عراق درباره خروج نیروهای آمریکا از عراق، افزود: همین مصوبه یعنی آمریکا در جهان افول داشته است. امام جمعه شیراز عنوان کرد: نابودی استکبار جهانی نزدیک است و عظمت و قدرت ملت ایران در حال نمایان شدن است.
وی ادامه داد: توانمندی دفاعی و موشکی ایران نشان از اقتدار ملت ایران دارد.
وی اضافه کرد: جوانان ما همین‌هایی هستند که سامانه باور را ارتقا داده‌اند که ما در ۴۰۰ کیلومتری بالای جو با کسانی که علیه منافع ملی ما حرکتی کنند، برخورد کنیم.
امام جمعه شیراز تأکید کرد: باید در عرصه اقتصاد نیز همین قدرتمندی را نشان داد، در علم و فرهنگ و رسانه هم همینطور؛ باید به گونه‌ای باشد که استکبار جهانی مطمئن باشد دستش درباره ایران به هیچ جایی بند نیست.
وی به در پیش بودن روز کتاب و کتاب‌خوانی اشاره و تأکید کرد: بایستی بررسی کنیم که چقدر با کتاب انس می‌گیریم. معمولاً تحصیلات دانشگاهی را همه دارند؛ یعنی هر فرد به طور متوسط حداقل ۱۶ سال درس خوانده است؛ اما بسیاری از جوانان کتاب‌های مشهور را نمی‌شناسند و این برای جامعه ما پسندیده نیست. 
وی با دعوت از مردم به کتاب‌خوانی گفت: کتاب بخوانید، کتاب غیر از هر چیز دیگری است. من شخصاً به اینترنت مراجعه می‌کنم اما جای کتاب را نمی‌گیرد؛ به دانشجویان و طلاب هم می‌گویم یک کتاب را تا آخر بخوانید. تکه تکه خواندن مثل لباس وصله دار است، این علم نیست. کتاب و کتاب‌خوانی را اهمیت دهیم؛ به ویژه در رشته‌هایی که تخصص ماست باید متن کتاب مرجع هر علم را خواند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بحث درمورد جهت معرفتی انقلاب اسلامی را در هفته‌های گذشته شروع کرده‌ایم‌، گفت: انقلاب ما انقلاب معنوی است و بر پایه یک معارفی استوار است. هیچ انقلابی بدون معارف و به تعبیر اروپایی‌ها بدون ایدئولوژی شکل نمی‌گیرد. جامعه‌شناسان می‌گویند اگر انقلابی بخواهد رخ دهد، به این نیست که رسانه‌ها بگویند به خیابان بیایید. 
آیت الله دژکام ادامه داد: انقلاب اسلامی بر پایه یک معارف و ایدئولوژی محکمی که می‌دانیم حق است، برپا شده که آن عقاید اسلامی است.
وی اضافه کرد: به اندازه ای که نیاز است در این باره در بین نسل جوان بحث نشده است؛ توقع است که مبلغان، معلمان و اساتید دانشگاه روی این موضوع کار کنند.
وی با بیان اینکه معارف انقلاب اسلامی، همان اصول دین اسلام است، گفت: بر پایه این اصول انقلاب کردیم، ولی اصول دین اسلام را باید از این زاویه ببینیم که قرار است بر پایه آن یک حکومت و تمدن برقرار شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی