[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۵۵۵
  • دوره جدید

مشهد ۴ساعت به فارس نزدیک‌تر‌ شد، روزنامه شیراز نوین

 شیرازنوین - محمد شبیری
غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن فارس با بیان اینکه مردم استان فارس باید به این باور برسند که سوت قطار استان همواره به دلیل جابجایی روزانه مسافر به صدا درمی‌آید گفت: براساس آمارها سال گذشته 437هزار نفر از طریق خطوط ریلی فارس جابجا شده‌اند که این آمار بیانگر آن است روزانه یک هزار و 197نفر برای سفر از طریق راه‌آهن  استان فارس جابجا می‌شوند.
غلامحسین ولدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شیرازنوین با اشاره به اینکه همواره استان فارس نیازمند فرهنگ استفاده از خطوط ریلی است افزود: چنانچه مسئولان استان بتوانند برای سفرهای کاری خود به تهران از قطار استفاده کنند به نظر می‌رسد که دیگر شهروندان نیز فعالیت راه‌آهن استان را باور می‌کنند این در حالی است که برخی از نمایندگان مجلس‌، ائمه محترم جمعه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای بسیاری ازسفرها و اردوهای زیارتی از قطار استان استفاده می‌کنند.
این مقام مسئول با اعلام اینکه راه‌آهن استان فارس در حال حاضر از این ظرفیت برخوردار است که بازنشستگان سازمان‌های مربوطه به صورت گروهی با کمترین قیمت به مشهد و یا دیگر مناطق کشور اعزام کندگفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق بازنشستگی کشور منعقد شده است، راه‌آهن استان این ظرفیت را دارد در روزهای غیر پیک سفر بتواند به بازنستگان خدمات  تخفیفی حمل ونقل ریلی ارائه دهد.
ولدی با اشاره به اینکه در نوروز امسال از 25‌اسفند تا 15‌فرودین‌ماه 29هزار مسافر از طریق خطوط ریلی فارس جابجا شده است بیان کرد: این آمار بیانگر آن است که در مدت مشابه سال گذشته 9.8درصد رشد داشته‌ایم که بر‌اساس برنامه ابلاغ‌شده باید در سال گذشته جمعیتی بالغ بر 27‌میلیون نفر از راه‌آهن کل کشور استفاده کنند. این در حالی است که سهم راه‌آهن فارس 437‌هزار نفر بوده که باید مسئولان گردشگری و دیگر مسئولان مربوطه برای تحقق این امر تلاش ویژه‌تری داشته باشند.
وی طول مسیر خطوط ریلی استان را 500کیلومتر با  23ایستگاه اعلام کرد و گفت: در کل کشور 13هزارکیلومتر خط راه‌آهن وجود دارد که 4درصد این مسیر در استان پهناور فارس قرار گرفته است. از این رو تلاش می‌کنیم طول این خطوط را افزایش دهیم. پیش‌بینی می‌شود در اواخر امسال یا ابتدای سال98 ایستگاه اقلید به سمت یزد بهره‌برداری شود تا خطوط ریلی فارس توسعه یابد.گفتنی است با این اقدام ارزنده مسافت زمانی شیراز به مشهد در حدود چهار ساعت کاهش می‌یابد.
مدیر‌کل راه‌آهن فارس ادامه داد: درخصوص برنامه‌های امسال و توسعه قطارهای مسافری تلاش داریم که قطارهای روزانه شیراز- مشهد و شیراز- اصفهان را برای راه‌آهن فارس و مردم عزیز پایدار کنیم.
وی با بیان اینکه در طول هفته به صورت دائم مسافران می‌توانند از طریق این راه آهن به مقصد مشهد و تهران سفر کنند اظهار داشت: بنابه درخواست مسافران درسال گذشته ساعت حرکت مسافران تغییری صورت گرفت تا مسافران مقصد تهران بتوانند در ساعت 6:30  بامداد در تهران حضور داشته باشند و این کار مورد استقبال مسافران عزیز قرار گرفت.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر قطارهای مشهد بصورت یک روز در میان و قطارهای تهران بصورت روزانه دو رام قطار در تردد هستند، به ورود بیست‌وچهارمین قطار گردشگری خارجی عقاب طلایی با 73‌گردشگر و خدمه خارجی اشاره کرد و گفت: این قطار از کشور روسیه به سمت ایران حرکت کرده است و پس از ورود به کشور از مرز سرخس در مشهد، کرمان، راین و یزد توقف داشته ودر روز 19فرودین‌ماه امسال وارد شیراز شد.
ولدی افزود: تحقق طرح مثلث طلایی و رونق گردشگری ریلی در استان فارس از اهداف راه‌آهن فارس است که تلاش می‌کنیم با اجرای آن تحول بزرگی در حوزه گردشگری آنها ایجاد شود.
این مسئول در بحث افزایش توسعه خطوط ریلی راه‌آهن فارس گفت: احداث راه‌آهن شیرازـ بوشهر- عسلویه برای مسئولان راه‌آهن فارس یک هدف بود که در سال گذشته فاینانس آن با شرکت چینی آغاز شد و امیدواریم هرچه سریعتر با حمایت مسئولان این مهم اجرا شود ولی امروزه اولویت نخست این سازمان افتتاح راه‌آهن شیرازـ گلهر است که تاکنون 35‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مدیر‌کل راه‌آهن فارس در بحث بارگیری از طریق راه‌آهن فارس نیز گفت: حمل ۷۴‌هزار و ۲۱۶‌تن محموله در ۱۲‌ماهه سال گذشته ركوردی جديد در عملكرد راه‌آهن فارس بوده است که درخصوص جذب بار و عملياتی‌شدن جابجايی گندم از سيلوی سيوند نیزجابجايی محصولات شركت خودروسازی سايپا نیز با افزايش قابل توجهی در تناژ بارگيری روبرو بوده‌ایم.
این مقام مسئول اضافه کرد: تلاش داریم با حمایت مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش داخلی همواره صادرات کالاهای داخلی از طریق خطوط ریلی را به کشورهای آسیای میانه از شیراز به تاجیکستان،  قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان را ادامه دهیم و این در حالی انجام شده است که در سال گذشته محصولاتی مانند خرما، رزین، سرامیک و دیگر محصولات داخلی از این استان از طریق راه‌آهن فارس به کشورهای اشاره شده صادر شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی