[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سفیده تخم مرغ برای سلامتی بهتر است یا زرده؟، روزنامه شیراز نوین

دکتر سوپارنا موکرجی، متخصص تغذیه سلامت، تأیید کرد که سفیده تخم مرغ به دلیل محتوای پروتئین دارای ارزش غذایی زیادی است، زیرا حاوی مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین‌های A، D، E است.
به گزارش بهداشت نیوز، وی گفت که هر دو جزو مکمل یکدیگر هستند، یک پروفایل تغذیه‌ای جامع ارائه می‌دهند و به‌جای تمرکز روی یک قسمت از تخم مرغ(سفیده یا زرده)، به مصرف متعادل سفیده و زرده تخم مرغ باید تشویق شود.
دکتر سوپارنا موکرجی افزود: تمرکز بر تخم مرغ در یک رژیم غذایی متنوع از سلامت عمومی حمایت کرده و مجموعه‌ای غنی از مواد مغذی ضروری را برای بدن تضمین می‌کند؛ اگر فردی از کلسترول بالا رنج می‌برد، می‌تواند تخم مرغ را با نوع دیگری از مواد غذایی غنی از پروتئین جایگزین کند.
۵ فواید تخم مرغ برای سلامتی
کلسترول خوب: HDL که «کلسترول خوب» نیز نامیده می‌شود به نظر می‌رسد زمانی که افراد سه یا بیشتر تخم مرغ در روز مصرف می‌کنند، افزایش می‌یابد.
به کاهش تری گلیسیرید کمک می‌کند: خوردن تخم مرغ به افزایش اسید‌های چرب مانند امگا ۳ کمک کرده و در نتیجه موجب کاهش سطح تری گلیسیرید در بدن می‌شود.
کاهش خطر سکته مغزی: طبق برخی مطالعات، خوردن روزانه تخم مرغ ممکن است خطر سکته را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.
حفظ سلامت قلب: افرادی که تخم مرغ بیشتری می‌خورند کمتر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند؛ یک مطالعه چینی نشان داد افرادی که روزانه یک تخم مرغ می‌خورند ۲۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.
سلامت چشم: به گفته متخصصان، تخم مرغ حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که به پیشگیری از بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی