[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کنگره ملی شعر مکتب گمنامی به کار خود پایان داد، روزنامه شیراز نوین

ختتامیه چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی، روز دوشنبه ١۴ اسفند ١۴٠٢ در حافظیه شیراز برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین حدائق مسئول بنیاد مهدی موعود فارس، مدیرکل اطلاعات فارس، نمازی رئیس حوزه هنری فارس، قانعی مدیرکل ارشاد فارس، خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، شاعران مطرح نظیر استاد احد ده‌بزرگی، استاد ناصر فیض، محمود حبیبی کسبی، سیدمحمدحسین متولیان و دیگر شاعران برجسته کشوری حضور داشته و ضمن گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) به اهمیت و جایگاه مجاهدت‌های سربازان گمنام در قالب کنگره ملی شعر مکتب گمنامی اشاره و شاعران مطرح و منتخبان کنگره به شعرخوانی در وصف سربازان گمنام پرداختند.
دبیر اجرایی چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در این مراسم گفت: بیش از ٣٩۴ اثر به دبیرخانه چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی ارسال شد که ١۵ اثر در این جشنواره به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. 
حجت‌الاسلام و المسلمین رضا طبیب‌زاده در خصوص آیین پایانی کنگره ملی شعر مکتب گمنامی بیان کرد: آیین پایانی چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در حالی در شیراز به پایان رسید که شاعران ۲۷ استان کشور در این دوره اشعار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند. 
وی اضافه کرد: چهارمین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در چهار رشته شعر کلاسیک، شعر نو، ترانه، سرود، تصنیف و شعر کودک و نوجوان، با بیش از ٣٩۴ اثر به دبیرخانه این کنگره ملی ارسال شد. 
دبیر اجرایی کنگره ملی شعر مکتب گمنامی تصریح کرد: پس از بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه این کنگره، ١۵ اثر از ٩ استان کشور به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. 
وی ادامه داد: در بخش شعر کلاسیک ساجده تقی‌زاده از فارس مقام اول، حیدر منصوری از بوشهر مقام دوم، حسن اسحاقی از کرج مقام سوم و مجتبی خرسندی از قم و بهمن زنگنه از همدان شایسته تقدیر شدند. 
او افزود: در بخش شعر نو قاسم بای از گلستان مقام اول، زینب رحمانی از ماهشهر مقام دوم، مصطفی توفیقی از مشهد مقام سوم و زهرا محدثی خراسانی از مشهد شایسته تقدیر شد. دبیر اجرایی کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در خصوص برگزیدگان بخش ترانه، تصنیف و سرود بیان کرد: سید ابوالقاسم موسوی از شیراز مقام اول، محمد قریشی از شهرستان مهر مقام دوم، سیدحسین ابراهیمی از تهران مقام سوم و محمدرضا صبوریان نیز در این بخش شایسته تقدیر شدند. در پایان در بخش کودک و نوجوان خانم زهرا عراقی از مشهد و سمیه تورجی از شیراز به رتبه سوم دست یافتند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی