[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گردهمایی فعالان نجوم در شیراز، روزنامه شیراز نوین

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز از گردهمایی فعالان نجوم آماتوری ایران و برگزاری نشست تخصصی «نجوم و مدیریت شهری» به میزبانی این کلان‌شهر خبر داد.
محمدعلی چوبینی با اعلام این خبر و با بیان اینکه فرهنگ‌سراهای تخصصی شیراز برنامه‌های جدی را در مسیر انجام مأموریت‌ها و وظایف ویژه‌ خود از سر گرفته‌اند، گفت: فرهنگ‌سرای نجوم شیراز امسال با کسب یکی از عناوین برگزیده هفته ملی نجوم در کشور، به عضویت انجمن نجوم‌ ایران درآمد که در راستای آن، این رویداد ملی را با همکاری این انجمن برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: نجوم یکی از علوم جذاب در عرصه عمومی است که در طول تاریخ برای مردمان جذابیت ویژه ای داشته است که نجوم آماتوری برای اقناع این نیاز عمومی نقش مهمی ایفا می‌کنند. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه گروه‌های نجومی فعال در کشور با مدیریت شهری همواره تعامل داشته‌اند که این روابط البته گاه با چالش‌هایی هم مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: نشست تخصصی «نجوم و مدیریت شهری» که یکی از برنامه‌های گردهمایی فعالان نجوم آماتوری ایران است، به دنبال طرح مسئله و بیان فرصت‌ها و چالش‌های این تعامل مهم و دوسویه خواهد بود.
چوبینی افزود: نقش نجوم در توسعه گردشگری، فضاها و نمادهای شهری و همچنین لزوم ایفای شهرداری‌ها در کنترل آلودگی نوری در این نشست با سخنرانی متخصصان مدیریت شهری و نجوم آماتوری مطرح و بررسی می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه این نشست صبح روز ۱۵ اسفند با میزبانی شیراز از حدود ۴۰ نفر از گروه‌های نجومی سراسر کشور و جمعی از علاقه‌مندان به نجوم در شیراز برگزار می‌شود، یادآور شد: عصر روز پانزدهم اسفند و صبح چهارشنبه ۱۶ اسفند نیز فعالان نجوم آماتوری با هدایت انجمن نجوم ایران به مباحث تخصصی و تبادل نظر در خصوص راهکارهای توسعه و ترویج نجوم آماتوری خواهند پرداخت.
چوبینی گفت: در آیین افتتاحیه این نشست، از پوستر بزرگداشت یکی از چهره‌های جهانی شیراز نیز که قرار است سال آینده توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شود، رونمایی خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی