[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ایجاد بیمه چندملیتی برای مهاجران ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در دیدار با خانم یومیکو تاکاشیما نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شیراز، بر لزوم ورود آژانس به موضوع تأمین سلامت اتباع و مهاجرین خارجی در ایران و استان فارس و انجام وظایف خود در قبال پناهندگان تأکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۱۵ اسفند در دیدار با خانم یومیکو تاکاشیما نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه ما در ارتباط با اتباع غیرایرانی و مهاجرانی که به شکل غیرقانونی در ایران و استان فارس حضور دارند، به ویژه اتباع افغانی، بحث سلامت آنهاست.
 نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه این افراد تحت پوشش هیچ بیمه‌ای در کشور ایران قرار ندارند و پرداخت هزینه‌های بالای درمان از سوی آنها مقدور و ممکن نیست، گفت: پیشنهاد می‌شود که در استان فارس به عنوان استان پایلوت، یک شرکت بیمه داخلی تمام هزینه‌های درمانی این اتباع را تحت پوشش قرار دهد؛ بخشی از هزینه آن توسط کمیساریا، بخشی نیز توسط خود اتباع و بخشی نیز به شکل تخفیف از سوی بیمه‌ها تأمین شود.
ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اقدامات جنگ‌طلبانه، مشارکت و حمایت‌های برخی کشورها از جمله آمریکا تصریح کرد: اقدامات مداخله‌جویانه کشورهای غربی امنیت کشورها را مورد هدف قرار داده که یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت و پناهندگی به شمار می‌آید؛ در مقابل این کشورهای عامل جنگ باید در رفع مسائل موجود با امور پناهندگان نیز نقش ایفا کنند و سهم خود را بپردازند.
استاندار فارس افزود: موضوع دیگر بحث همراهی و حضور اتباع مجاز در کنار اتباع غیرمجاز است که انتظار است با کمک کمیساریا بتوانیم این افراد را تفکیک کنیم تا نسبت به بازگرداندن افراد غیرمجاز به کشورشان بتوان اقدام بهتری انجام داد.
وی اظهار کرد: اگر این مباحث حل شود، ما در سایر موارد مرتبط با اتباع از جمله اشتغال و مسکن نیز آمادگی کمک و همکاری خواهیم داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی