[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

هزینه سلامت مهاجران سنگین است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در دیدار با استاندار فارس، خدمات‌دهی به پناهندگان و مهاجران خارجی توسط جمهوری اسلامی را نمونه‌ای بی‌نظیر و غیرقابل تکرار دانست و گفت: بسیار علاقه‌مند هستیم که بتوانیم سطح تخصیص منابع نهادها و مجموعه‌ها برای حمایت از اتباع و مهاجران را افزایش و ارتقا دهیم و بتوانیم نشان دهیم که کشور ایران چقدر خوب به مهاجران خدمات مختلف از جمله در حوزه بهداشتی و آموزشی ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: بین سال 2021 تا 2023 کمیساریا مبلغ 60میلیون دلار به بحث سلامت پناهندگان در دنیا اختصاص داد که این کمک به ساخت مراکز بهداشتی و بیمارستانی و تأمین تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.
او اظهار کرد: البته قبول داریم که که میزان کمک در مقایسه با هزینه پزشکی که جامعه مهاجر دارد، عدد بسیار ناچیزی است.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: در زمینه بیمه نیز، هم‌اینک طرح بیمه سلامت جهت پناهندگان را داریم که کمیساریا طی سال‌ها به عنوان یک اولویت با آن برخورد کرده و سال گذشته نیز پرداخت هزینه درمان حدود 250هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر توسط کمیساریا تقبل شد که البته به خاطر تورمی که وجود دارد، این تعداد ممکن است کمتر شود.
خانم تاکاشیما افزود: در زمینه بیمه فعلاً توانسته‌ایم بیمه پایه را حمایت کنیم، اما اگر بتوانیم نشان دهیم که کشور ایران چه کارهای کاملی در این زمینه انجام می‌دهد و از طرفی بتوانیم از کشورهای حمایت‌کننده، جذب سرمایه داشته باشیم، شاید بتوانیم در جهت بیمه تکمیلی گام برداریم؛ چراکه برخی پناهندگان هزینه‌های خاص و ویژه درمانی دارند.
یومیکو تاکاشیما نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: توجه به امور پناهندگان و اهمیت به بهداشت و آموزش آنان در ایران بی‌نظیر است و می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی