[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعلام جزئیات آخرین کنسرت ارکستر «شرر»، روزنامه شیراز نوین

مجموعه موسیقایی «شَرَر» به رهبری علیرضا حاجی علی‌شیر شامگاه روز شنبه نوزدهم اسفندماه آخرین کنسرت خود در سال ۱۴۰۲ را به میزبانی تالار وحدت تهران برگزار خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، آخرین کنسرت ارکستر «شَرر» در سال ۱۴۰۲ شامگاه روز شنبه نوزدهم اسفندماه به رهبری علیرضا حاجی علی‌شیر و خوانندگی حمید دهقان و مجتبی قبادی در تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
در این کنسرت گروه اجرایی در ۲ بخش مجزا موسیقی ایران و موسیقی نواحی منطقه کردستان به اجرای آثاری متفاوت و کمتر اجرا شده می‌پردازند. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در بخش اول کنسرت قطعات «رقص دایره»، «جامانده»، «تا منزل تو»، «ماه بی همتا»، «شیربانو» پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. این در حالی است که در بخش دوم نیز قطعات «رها»، «زلف مجنون»، «مدهوش»، «دلباخته»، «بریندار (محلی کردی)»، «شیرین گیان (محلی کردی)» و «حیران» به آهنگسازی مشترک علیرضا حاجی علی‌شیر و حمید دهقان و استفاده از اشعار حمید دهقان اجرا می‌شوند. امیر مظاهری کنسرت مایستر، نیلوفر تیموری سرپرست گروه کُر، جمشید مردانی نوازنده کلارینت، حمیدرضا رفیعیان سرپرست گروه مضرابی، پارسا انصافی نوازنده پیانو و فاطمه مرادی اعلا سرپرست گروه دف‌نوازان این کنسرت موسیقایی را تشکیل می‌دهند. علیرضا حاجی علی‌شیر، تنظیم‌کننده قطعات و رهبر ارکستر «شرر» درباره این اجرا توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون این پنجمین باری است که ارکستر «شرر» به صحنه می‌رود؛ مسیری که بسیار خوشحال هستیم که در آن علاقه‌مندان موسیقی جدی با رویکرد مثبتی از اجراهای ما استقبال کرده‌اند؛ البته که ما به واسطه همین استقبال و لطفی که مخاطبان به ما داشتند، تلاش می‌کنیم تا در اجرای آثار شرایط را به گونه‌ای هدایت کنیم تا هم در حوزه محتوا و هم در حوزه اجرا حرف‌های تازه‌ای برای گوش تماشاگران داشته باشیم. وی افزود: ما در ترکیب نوازندگان ارکستر هم سعی کردیم با دعوت از نوازندگان جوان و باانگیزه‌ای که موسیقی را خوب درک می‌کنند، شرایطی را برای حضور این هنرمندان در کنار نوازندگان با تجربه و صحنه دیده مهیا کنیم تا در کنار ارائه یک موسیقی با کیفیت، گامی برای تربیت و معرفی نوازنده به فرآیند حرفه‌ای عرضه محصولات موسیقایی برداشته شود. ارکستر «شَرَر» که از سال ۱۳۹۴ تأسیس شده، مجموعه‌ای متشکل از سازهای ایرانی و کلاسیک است که طی سال‌های اخیر آثار مختلفی را در این گونه‌های موسیقایی تولید کرده است؛ ضمن اینکه اجرای برنامه در برج آزادی، تالار رودکی، تالار اندیشه حوزه هنری، تالار سوره، فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای ارسباران از دیگر فعالیت‌های این گروه در حوزه برگزاری کنسرت محسوب می‌شود.
تازه‌ترین کنسرت ارکستر «شرر» ساعت ۲۱:۳۰ روز شنبه نوزدهم اسفندماه در تالار وحدت تهران میزبان مخاطبان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی