[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ثبت شرکت الزام انضباط اقتصادی است ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جلسه فعالان اقتصادی استان با مدیرکل ثبت فارس با بیان اینکه ثبت شرکت نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد، گفت: تشکیل شرکت‌های جدید و ثبت شرکت‌ها در یک جامعه محرک رشد اقتصادی است و ارزش افزوده را افزایش می‌دهد. 
او در این نشست ضمن بررسی مشکلات امور ثبتی صنعتگران، فعالان اقتصادی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: ثبت شرکت الزام انضباط اقتصاد است.
در این جلسه که با حضور مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان، رئیس پارک علم و فناوری فارس و جمعی از صنعتگران و فعالان اقتصادی برگزار شد، مسائل و مشکلات ثبتی مطرح و رسیدگی شد.
مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور نیز در ابتدای این جلسه با بیان اینکه هم‌اندیشی با هدف تحقق اهداف شعار سال در زمینه حمایت حقوقی و ثبتی از فعالان اقتصادی انجام شده است، گفت: در این نشست راهکار‌های حمایت‌های سریع و تسهیل‌کننده حقوقی ثبت شرکت‌ها طرح و راهکار‌های لازم موردبحث و بررسی قرار گرفت.
ابوالفضل نصیری با اشاره به موارد مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در این جلسه تصریح کرد: در بخش مواردی که در حوزه مسائل ثبتی شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی بیان گردید، مقرر شد توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و اداره‌های شهرستانی انجام شود و مسائل مرتبط با ثبت برند و نشان‌های تجاری نیز با مسئولان مرتبط با آن حوزه در مرکز رایزنی و پیگیری خواهد شد تا راهکارها ارائه شود.
وی تصریح کرد: مقدمات مربوط به اصلاح اساسنامه شرکت‌های خدماتی نیز در حال انجام است. نصیری با اشاره به اتلاف وقت و هزینه‌بر بودن فرایندهای سنتی گفت: در روش الکترونیکی، پست از چرخه فعلی حذف می‌شود و این کار علاوه بر کاهش هزینه، در وقت هم صرفه‌جویی خواهد کرد.
مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور در ادامه از الکترونیکی شدن تمام فرایندهای این اداره کل خبر داد و گفت: در حال حاضر صورت‌جلسات فقط از طریق امضای الکترونیکی صورت می‌گیرد که در شناسایی شرکت‌های صوری کمک بسیار شایانی داشته است.
نصیری با بیان اینکه فرایند ثبت شرکت‌ها در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها متحول و الکترونیک شده و مراجعات حضوری کاهش‌ یافته است، تصریح کرد: امکان جعل امضا با استقرار سیستم الکترونیکی به صفر رسیده است، روند تحولات، سرعت بیشتری گرفته و برای تأسیس یا ایجاد تغییرات در شرکت‌ها نیاز به هیچ‌گونه مراجعه حضوری نیست. وی افزود: با الکترونیکی شدن و هوشمندسازی ثبت شرکت‌ها، در راستای تبصره ۳ و ۴ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم شرکت‌ها، شرکت‌های غیرفعال و صوری شناسایی شدند.
مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور با بیان اینکه فرایند ثبت شرکت‌ها در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها متحول و الکترونیک شده و مراجعات حضوری کاهش یافته است، تصریح کرد: از تیرماه سال جاری روند تحولات، سرعت بیشتری گرفته و برای تأسیس یا ایجاد تغییرات در شرکت‌ها نیاز به مراجعه حضوری نیست.
نصیری با اشاره به بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها با هدف کاهش زمان تأسیس شرکت‌ها از یک روز به چند ساعت را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این اداره کل برشمرد و گفت: در نسخه جدید سامانه جامع ثبت شرکت‌ها، خدمات با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین انجام می‌شود و موجب کاهش حدود ۸۰ درصدی مراجعات حضوری مردم می‌شود.
وی افزود: این سامانه به صورت مرحله به مرحله از اردیبهشت سال آینده تا هفته گرامیداشت قوه قضائیه راه‌اندازی و عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه ثبت شرکت نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد، گفت: تشکیل شرکت‌های جدید و ثبت شرکت‌ها در یک جامعه محرک رشد اقتصادی است و ارزش افزوده را افزایش می‌دهد.
سید مسعود عظیمی افزود: با ثبت شرکت‌ها، امکانات و منابع مالی بیشتری در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند به بهبود فرایندهای تولیدی و توسعه فناوری بپردازند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 7650 قرارداد در شهرک‌های صنعتی استان با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان منعقد شده است، گفت: از این تعداد 1320 قرارداد مربوط به شرکت‌هاست که شناخت کلی از نظام حقوقی حاکم بر شرکت‌ها برای استقرار انضباط اقتصادی به عنوان پیش نیاز توسعه تجارت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه در راستای اجرای قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی مصوب مجلس شورای اسلامی و با هدف کاهش تصدیگری دولت، راهبری 20 شهرک صنعتی استان در قالب تشکیل شرکت‌های خدماتی به صنعتگران واگذار شده است، گفت: تعامل و همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک به منظور رفع مسائل ثبتی شرکت‌های خدماتی ضروری و مهم است که در این جلسه مقرر شد موانع رفع شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت و صدور اسناد اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی و لزوم فراهم کردن زمینه لازم برای استفاده صنعتگران از مزایای اسناد رسمی گفت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی جهت انجام معاملات رسمی، جذب سرمایه‌گذاری و شرکای اقتصادی و دریافت تسهیلات بانکی و ارزی از طریق ترهین محل اجرای طرح و وثیقه قرار دادن سند مالکیت، نیاز مبرم به سند تفکیکی مالکیت دارند که تسهیل در صدور اسناد سبب سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و رونق تولید می‌شود.
عظیمی افزود: تاکنون با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، سند ثبتی 61 شهرک و ناحیه صنعتی و نیز اسناد تفکیکی 6016 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی صادر شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ممنوع است، گفت: انتقال اسناد واحدهای صنعتی دارای گواهی پایان ‌کار بر اساس مفاد دفترچه قرارداد باید با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شود و اقدام برخی از بنگاه‌های‌ معاملات املاک که با واسطه‌گری نسبت به خرید و فروش اراضی صنعتی در قالب وکالت و بدون طی تشریفات اداری اقدام می‌کنند، تخلف است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی