[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ظرفیتی که سینمای انیمیشن دارد، روزنامه شیراز نوین


الکسی دمین معتقد است فیلم انیمیشن، ظرفیت و فرصتی برای ساخت فیلم‌های تکنیکی تجربه‌گراست؛ چراکه با توجه به زبان جهانی انیمیشن، به راحتی مفهوم فیلم تجربی را انتقال می‌دهد.
به گزارش ایسنا، الکسی دُمین یکی از داوران بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با ابراز خوشحالی از حضور در این رویداد سینمایی بیان کرد: من در جشنواره‌های متعددی به‌عنوان داور حضور داشته‌ام، اما خوشبختانه در جشنواره پویانمایی تهران همکاری جالبی بین اعضای هیئت داوران دیدم و این همکاری برایم جذاب بود و کیفیت بالاتری داشت.
وی که در حال ساخت فیلم جدیدی در کشورش است، درباره معیارهای داوری‌اش گفت: فیلم‌هایی که انتخاب شده‌اند از نظر تکنیکی، ژانر و داستان بسیار حائز اهمیت و غنی هستند؛ همچنین گرافیک متنوع و محسورکننده‌ای دیدم و به نظرم همه فیلم‌ها جالب توجه بودند، به همین دلیل دوست دارم به‌عنوان یک معلم همه این فیلم‌ها را به دانشجوهایم نشان دهم، چون کلاس درسی برای جوانان علاقه‌مند به حساب می‌آید.
دُمین با تأکید بر توجه بیشتر به فیلم تجربی در جشنواره پویانمایی تهران عنوان کرد: باید نگاه متفاوتی به فیلم‌های تجربی صورت گیرد؛ چراکه فیلم‌های تجربی سطح کیفی خوبی داشتند و سزاوار این هستند که بیشتر به آنها توجه شود.
این داور بخش بین‌الملل در پایان صحبت‌هایش درباره فیلم‌های تجربی جشنواره گفت: فیلم انیمیشن، ظرفیت و فرصتی برای ساخت فیلم‌های تکنیکی تجربه‌گراست، زیرا علی‌رغم اینکه همگان تصور می‌کنند فیلم تجربی قابل فهم نیست، اما چون انیمیشن زبانی جهانی دارد به راحتی مفهوم فیلم تجربی را انتقال می‌دهد.
الکسی دُمین، متولد ۱۹۵۶ در شهر مسکو روسیه و کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، طراح تولید و انیماتور سینمای انیمیشن است.
وی همچنین سردبیری روزنامه، عضویت آکادمی هنرهای سینمایی نیکا، کارشناسی ارشد استودیو شار و ریاست ورکشاپ کارگردانی در مؤسسه‌ سینماتوگرافی گراسیموف را در کارنامه هنری و رسانه‌ای خود دارد.
این هنرمند نامزد نخل طلای کن ۱۹۹۶ است، در جشنواره‌های روسی و بین‌المللی تجلیل شده و جوایز متعددی را کسب کرده است.
دُمین از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ در استودیو انیمیشن انسی به تحصیل پرداخته و در مجموعه «جامعه خلاق» با میخائیل شوایتزر، یوری نورستاین، آندری خرژانوفسکی، الکساندر تاتارسکی و ... همکاری کرده است.
وی خالق بیش از بر ۱۵ اثر سینمایی همچون «پای پنجم»، «جذابیت»، «پدر»، «شاتالو»، «اچوملوف»، «بوآتل» و ... است که از موضوع‌ها و داستان‌های گوته، موپاسان، چخوف و خداسویچ در تولید و نگارش فیلم‌نامه آنها الهام گرفته است.
سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران همچون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از ۱۳ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی