[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رامک بر مدار توسعه سودآور نوآورانه پایدار، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
استاندار فارس در آیین افتتاح چند پروژه بزرگ در کارخانه رامک بر رویکرد مثبت مبنی بر همکاری با صنایع غذایی استان تأکید کرد و گفت: تلاش می‌شود برای فعالیت بدون دغدغه کارخانه‌‌ها و صنایع لبنی در تابستان پیش رو مشکلی در تأمین برق لازم به وجود نیاید.
محمدهادی ایمانیه عنوان کرد: یک ظرفیت بدون استفاده در استان وجود دارد و برخی واحدهای تولیدی که با مشکل برق مواجه هستند، می‌توانند از ژنراتور سایر مجموعه‌های استان در شهرهای مختلف بهره ببرند.
وی خاطر نشان کرد: برای حل مشکل برق کارخانه در تابستان ۱۴۰۳ با مشخص کردن میزان برق مورد نیاز این واحد تولیدی، نامه‌ای به استانداری ارسال شود تا بتوانیم این مشکل را پیگیری کنیم.
ایمانیه ادامه داد: این واحد تولیدی می‌تواند با کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و یا مؤسسسه‌های دیگر که از ژنراتورهای با ظرفیت‌های بالا بهره می‌برند، برای تأمین برق مورد نیاز خود قراردادی منعقد کند.
استاندار فارس در ادامه با اشاره به صنایع لبنی فارس که دچار مشکلاتی هستند از جمله صنایعی که یا در تعطیلی کامل به سر می‌برند یا در پایین‌ترین حد توان کار می‌کنند، ابراز کرد: باید شبکه‌ای به‌عنوان شبکه تولیدات لبنی استان تشکیل دهند و تلاش شود تا صادرات کارخانه بر واردات آن پیشی بگیرد.
ایمانیه گفت: اگرچه در حال حاضر هم بدون تجهیزات صادرات جلوتر از واردات است، اما باید تلاش شود تا با اتخاذ تدابیر لازم شرایطی فراهم شود تا صادرات افزایش یابد؛ البته در این زمینه هم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و استانداری از تلاش‌ها برای ارتقای جایگاه صادرات حمایت می‌کند.
 حل مشکل مسکن کارگران در واحد تولیدی رامک با تخصیص زمین
ایمانیه همچنین به ضرورت حل مشکل مسکن کارگران واحد تولیدی رامک اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم در بحث زمین کمک کنیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم در کارخانه‌هایی که اشتغال بالایی دارند مسکن هم در نزدیک کارخانه احداث شود تا وقت کارگران برای تردد و در ترافیک تلف نشود.
وی اظهار کرد: خوشبختانه روحیه کار و فعالیت در این مجموعه وجود دارد و نمادی از کار، فعالیت، شغل، زندگی و توجه به توسعه در این واحد تولیدی احساس می‌شود.
به گفته ایمانیه برای تحقق این امر نامه‌ای نوشته شود و متقاضیان مسکن در اطراف کارخانه مشخص و نزدیکترین زمین برای احداث مسکن کارگران در این نامه آورده شود.
 تمهیدات تولید شیرخشک در کارخانه رامک
استاندار فارس به ظرفیت این کارخانه در تولید شیرخشک و تمهیدات اندیشیده‌شده در این زمینه نیز اشاره و خاطر نشان کرد: از آنجا که واردات شیرخشک در حال حاضر جزو مشکلات حوزه سلامت کشور است، قطعاً در تولید شیرخشک با این واحد تولیدی همراهی خواهیم کرد.
ایمانیه ادامه داد: در ارتباط با تسهیلات هم جلساتی با مدیران بانک‌ها از جمله بانک‌ رفاه، پاسارگاد و ملی داشتیم و این بانک‌ها اعلام آمادگی کردند که این امر را تسهیل کنند.
استاندار فارس با طرح این پیشنهاد که زنجیره‌ای از تولید نهاده و دامپروری در استان فارس راه‌اندازی شود، یادآورشد: استانداری همراهی خواهد کرد تا این زنجیره از صفر تا صد ایجاد شود، همچنین لازم است یک تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شیراز و اتاق فکر استانداری برای پیشبرد فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان منعقد و یک فضا در برج پارک علم و فناوری برای کارخانه رامک و انجام فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان این واحد تولیدی در نظر گرفته شود.
 ضرورت تأمین برق واحد لبنی رامک در تابستان
مدیرعامل کارخانه رامک نیز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات این کارخانه مسائل زیرساختی از جمله مشکل آب، برق و گاز است و از استانداری درخواست داریم که برق رامک در سال ۱۴۰۳ قطع نشود و دستور حکومتی برای عدم قطع برق صادر شود؛ چراکه محصولات لبنی از جمله شیر نیاز به فرآوری دارد و باید در آن واحد برای آن تصمیم گیری شود.
ناصر شجاعی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد سهم شیر فارس را این کارخانه دریافت می‌کند، گفت: اگر این شیر در همان لحظه فرآوری نشود فاسد خواهد شد؛ در حقیقت قطع برق مساوی با از بین رفتن صنعت لبنی است؛ لذا کارخانه رامک برای قطعی برق باید جدا از صنایع دیگر دیده شود و این باید جزو مصوبات کارگروه تسهیل باشد.
 بزرگترین پروژه تولید و تأمین شیرخشک در کشور ایجاد می‌شود
وی به مشکلات تولید و تأمین شیرخشک در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بزرگترین و نخستین پروژه تولید پودرهای پروتئینی که‌ محصول و ماده اولیه کارخانجات شیرخشک نوزاد است با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان آماده اجرای عملیات احداث است، در سال آتی بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در رابطه با توسعه مجموعه رامک در پیش داریم.
مدیرعامل کارخانه رامک یادآور شد: نزدیک به ۳۰ سال از فعالیت این برند محبوب و دوست‌داشتنی می‌گذرد و به‌عنوان پنج برند مطرح شناخته شده است؛ این کارخانه امسال برای نخستین‌بار در صنعت غذا و به ویژه لبنیات موفق به کسب لوح ملی در حوزه صادرات شد و به نوعی جهانی گردید.
شجاعی افزود: مجموعه رامک بیش از 3 هزار نفر اشتغال‌زایی به صورت مستقیم داشته و ۱۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.
 30 خط تولید با یکصد نوع محصول لبنی
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۵۰ تُن دریافت شیر خام مجموعه است؛ این کارخانه همچنین ۳۰ خط تولید و بیش از ۱۰۰ نوع محصول لبنی دارد.
مدیرعامل کارخانه رامک خاطر نشان کرد: چند کار هم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده‌ایم؛ در واقع دو مدرسه در روستاهای استان سیستان و بلوچستان و دو درمانگاه در منطقه کوهمره سرخی و سیاخ دارنگون استان فارس بهسازی و یا افتتاح شده‌اند.
شجاعی با بیان اینکه صنعت به ویژه صنعت لبنیات چالش‌های خاص خود را دارد، گفت: حاشیه سود صنعت لبنیات در خوش‌بینانه‌ترین حالت سه درصد است و ما از نواری عبور می‌کنیم که هر لحظه امکان سقوط دارد؛ اگرچه برخی برندهای بزرگ این شرایط را تحمل کردند، اما تاب‌آوری این شرایط برای بعضی کارخانه‌ها بسیار دشوار است.
مدیرعامل رامک ادامه داد: با توجه به طرح‌های توسعه رامک نیاز به افزایش زیرساخت‌ها داریم؛ همچنین خواستار صدور مجوز یک پمپ گازوئیل و بنزین برای خدمات‌رسانی و سرویس مناسب در این منطقه و صدور مجوز ساخت یک برج بسیار شکیل در پل گچی با هدف نمادسازی از فعالیت‌های تولیدی استان هستیم.
وی با اعتقاد به اینکه صنعت دامپروری در استان فارس مقدمه فعالیت صنعت لبنیات و دیگر فرآورده‌های تولیدی است، عنوان کرد: در استان فارس با برخورداری از چهار برند لبنی، روزانه هزار و ۲۰۰ تن شیر خام تولید می‌شود؛ این در حالی است که اصفهان با داشتن یک برند پگاه روزانه بیش از ۶ هزار تن تولید شیر دارد؛ متأسفانه بخشی از شیر خام فارس از استان‌های اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌شود، لذا توسعه واحدهای صنعتی دامپروری در فارس الزامی و ضروری است.
 رامک بزرگترین بنگاه صنعتی استان است
شجاعی اختصاص ارز نیمایی را از دیگر مشکلات این کارخانه دانست و گفت: رامک با اشتغال بیش از سه هزار نفر بزرگترین بنگاه صنعتی استان است؛ پروژه‌هایی که سال آینده اجرا می‌شود، می‌تواند حداقل ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند؛ لذا ضرورت دارد اختصاص ارز نیمایی برای مجموعه رامک حل شود.
گفتنی است، در این مراسم افتتاح پروژه رخت‌کن مرکزی با ظرفیت یک هزار و ۳۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۶۴ میلیارد ریال، افتتاح شد، طرح تولید خط دوم انواع پودرهای لبنی با ظرفیت سالانه چهار هزار و ۵۰۰ تن و سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۰ نفر و افتتاح طرح خط تولید انواع کره پاستوریزه با ظرفیت سالانه سه هزار تن و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی  ۵۵نفر نیز انجام شد.
همچنین کلنگ‌زنی احداث پروژه خط تولید محصولات پودری پروتئینی دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۵۰ تن ورودی روزانه، سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۱۰۵ نفر که از تفاهم‌نامه‌های سفر دوم رئیس جمهور بود در این مراسم انجام شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی