[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تأثیر پروتئین آب پنیر بر جوش صورت و بدن، روزنامه شیراز نوین

یافته‌های حاصل از آزمایشی 6 ماهه ارتباط بین پروتئین آب پنیر و آکنه را روشن کرد.
به گزارش بهداشت نیوز به‌نقل از مدیکال دیالوگز، بحث طولانی‌مدت در مورد اینکه آیا مصرف پروتئین آب پنیر باعث تشدید آکنه ولگاریس(جوش) می‌شود یا خیر، با نتایج آزمایش ۶ ماهه اخیر، گام مهمی به جلو برداشته است.
یافته‌های این کارآزمایی نشان می‌دهد که طی دوره ۶ ماهه، مردان مبتلا به آکنه که مکمل پروتئین آب پنیر مصرف کرده‌اند، تفاوت معنی‌داری در تغییرات کل ضایعات آکنه و شدت آکنه صورت و تنه در مقایسه با گروه غیر پروتئین آب پنیر نشان ندادند.
این تحقیق، که به‌عنوان کارآزمایی همسطحی طراحی شده، با هدف بررسی ارتباط بالقوه بین مصرف پروتئین آب پنیر و شدت آکنه در مردان مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط صورت و یا تنه، به موضوعی می‌پردازد که با گمانه‌زنی‌ها و نظرات متناقض احاطه شده است.
هدف اولیه از این کارآزمایی، مشخص کردن ارتباط بین پروتئین آب پنیر و شدت آکنه بود. مردان مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط صورت و یا تنه به ‌طور تصادفی در دو گروه مداخله، مصرف روزانه ۳۰ گرم پروتئین آب پنیر همراه با مکمل غذایی پروتئین غیر آب پنیر، یا گروه کنترل که ۴۶ گرم مکمل غذایی پروتئین غیر آب پنیر مصرف کردند، قرار گرفتند.
یافته‌های کلیدی
• در مجموع ۴۹ شرکت‌کننده، با میانگین سنی ۱۹.۷ سال در گروه پروتئین آب پنیر و ۲۰.۳ سال در گروه غیرپروتئین آب پنیر، در تحقیق قرار گرفتند.
• یافته‌های کارآزمایی هیچ تفاوت آماری معنی‌داری را در ضایعات آکنه کل صورت و تنه بین گروه پروتئین آب پنیر و پروتئین غیر آب پنیر نشان نداد.
• میانگین تفاوت‌ها به ترتیب ۹۹/۵- (۰۹/۰ =p) و ۱۸/۲-( p = ۰.۶۵) بود.
• علاوه بر این، تنها یک شرکت‌کننده(۴.۳ درصد) در گروه پروتئین غیر آب پنیر، افزایش شدت آکنه را در مقیاس ارزیابی جهانی محقق گزارش کرد.
نتایج
نتایج کارآزمایی نشان می‌دهد که در طول دوره ۶ ماهه، مردان مبتلا به آکنه که مکمل پروتئین آب پنیر را مصرف کرده‌اند، تفاوت قابل‌توجهی در ضایعات یا شدت آکنه در مقایسه با افراد گروه پروتئین غیر آب پنیر تجربه نکرده‌اند. این تفاوت همسطحی بینش‌های ارزشمندی را در مورد بحث‌های جاری پیرامون تاثیر بالقوه پروتئین آب پنیر بر آکنه ارائه می‌دهد. آکنه، نگرانی رایج پوستی، اغلب به گمانه‌زنی در مورد ارتباط آن با انتخاب‌های غذایی منجر می‌شود.
یافته‌های این تحقیق به مجموعه‌ای از شواهد فزاینده کمک می‌کند که هدف آن ارائه درک دقیق‌تر از عوامل مؤثر بر شدت آکنه است. با ادامه بحث در مورد رابطه بین رژیم غذایی و شرایط پوستی، تحقیقات مبتنی بر شواهد، نقش مهمی در از بین بردن شایعات و ارائه بینش‌های عملی ایفا می‌کنند.
نتایج این کارآزمایی بر اهمیت تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد انتخاب‌های تغذیه‌ای تأکید می‌کند و به کسانی که پروتئین آب پنیر را در رژیم غذایی خود می‌گنجانند، اطمینان خاطر می‌دهد.
نتایج این تحقیق در مجله Dermatology منتشر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی