[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عبور از هفت‌خان مردمی‌سازی، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در همایش رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی که با حضور دستیاران مردمی‌سازی فرمانداران شهرستان‌های فارس و یزد در شیراز برگزار شد، هفت درخواست را با این افراد مطرح کرد و خواستار مشارکت دستیاران در حل این مسائل شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در همایش رویداد جوانه، رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی که با حضور دستیاران مردمی‌سازی فرمانداران شهرستان‌های فارس و یزد در شیراز برگزار شد، به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مردم و سپردن کار جامعه به دست مردم اشاره کرد و گفت: بیشترین مسائلی که باید به آنان توجه کنیم، مسائل اجتماعی است.
استاندار فارس به نقش اساسی دستیاران مردمی در حل مشکلات تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: اساس به‌کارگیری دستیاران مردمی، پیوند عمیق مردم با بدنه اجرایی دولت است که در نهایت به حل مشکلات مردم می‌انجامد.
وی خطاب به دستیاران مردمی‌سازی حاضر در جلسه گفت: از شما به عنوان افراد برخاسته از بطن جامعه می‌خواهم راهکارهای عملیاتی برای صیانت از جمعیت و جوانی جامعه ارائه کنید؛ بررسی کنید که آیا اختصاص تسهیلات بانکی و ارائه مشوق‌های فعلی در افزایش ازدواج و افزایش فرزندآوری کافی است یا باید اقدامات دیگری در این زمینه انجام شود.
ایمانیه بر ضرورت تغییر نگاه به مسائل جامعه تأکید کرد و افزود: چه فرایند یا اقدامی لازم است تا تغییر نگاه مردم به مقوله سفارش‌شده اسلام و فرزندآوری و در نهایت صیانت از جمعیت را باعث شود؛ این اولین درخواست بنده از شما دستیاران مردمی‌سازی است. نماینده عالی دولت در فارس در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و بررسی راه‌های مبارزه با این بلای خانمان‌سوز را دومین مأموریت دستیاران مردمی‌سازی عنوان کرد و در بخش دیگر سخنان خود عفاف و حجاب را به‌عنوان سومین موضوع مورد توجه قرار داد و گفت: معتقدیم برای کار اساسی در این حوزه باید برنامه‌ریزی اصولی داشت و باید با هدف و دستور کار مشخص وارد این حوزه شد و از ظرفیت مردم بالاترین استفاده را داشته باشیم.
وی تقش مردم در نهی از منکر را یادآور شد و بر ضرورت توجه بیش از پیش بر اصل امر به معروف و نهی از منکر توسط خود مردم تأکید کرد.
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس، در ادامه چهارمین موضوع گریبان‌گیر جامعه را اشتغال معرفی و تصریح کرد: هر روز مراجعات متعدد و مکاتبات فراوانی برای اشتغال داریم؛ اگرچه محیط کاری در بخش تولید فراهم است، اما بعضاً به دنبال کار اداری و میزنشینی هستند که می‌بایست تلاش شود تا فرهنگ کار و اشتغال تغییر کند و نگاه جوانان و نوجوانان از کار اداری به فعالیت‌های تولیدی تغییر یابد. وی از نگاه دولت مبنی بر توسعه هنرستان‌ها و تبدیل دبیرستان‌ها به هنرستان‌ها هم سخن گفت و این اقدام را یکی از راه‌های حرفه‌آموزی در سنین نوجوانی و جوانی دانست و خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم باید در میدان بیایند و با استفاده از دانش خود محیط را برای ایجاد اشتغال خود و سایران فراهم کنند؛ البته شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری در این زمینه فعال هستند، اما توقع داریم سرعت بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.
نقش دانشگاه و مراکز آموز عالی، پنجمین موضوعی بود که استاندار فارس با دستیاران مردمی‌سازی دولت سیزدهم مطرح کرد و اظهار داشت: باور ما این است که همه امکانات، تجهیزات و اعتبارات کشور در هر سازمان و منطقه‌ای که قرار دارد، متعلق به مردم است و باید به نفع مردم، حداکثر استفاده از آنها صورت پذیرد.
وی ادامه داد: آمایش علمی دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم یکی از راه‌های استفاده حداکثری از این امکانات و همچنین مدیریت کردن تربیت دانشجوی موردنیاز است؛ برای اینکه این آمایش به سرانجام برسد و سامان‌دهی شود، نیازمند مطالبه مردمی هستیم و این موضوع نیز به دست شما میسر می‌شود.
محمدهادی ایمانیه به دستیاران مردمی‌سازی تأکید کرد که لازمه حل مشکلات مردم، دیدن مسائل و موضوعات به روز جامعه است و در ادامه هویت ملی و اسلامی مردم و جوانان را به عنوان ششمین درخواست، موردتوجه قرار داد و افزود: هویت ملی و اسلامی برای مردم و جوانان باید تقویت شود و آحاد جامعه از داشته‌های ملی و اسلامی خود احساس غرور کنند؛ تحقق این مهم نیز از طریق حکمرانی مردمی صورت می‌پذیرد که جزء لاینفک و رسالت دستیاران مردمی‌سازی است.
نماینده عالی دولت در فارس در هفتمین و آخرین خواسته خود، جهاد تبیین و ضرورت توجه جدی و ویژه به آن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در ارائه دستاوردهای نظام ضعیف هستیم. این حجم فعالیت، بی‌نظیر است اما در انعکاس آن به مردم و با هدف ایجاد امید موفق نبوده‌ایم. باید مردم را به واقعیت‌های محقق‌شده امیدوار کرد و این نیز با مشارکت جدی شما و حضور عملیاتی در میدان اطلاع‌رسانی به تحقق می‌رسد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی