[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کیفیت در حد لیگ یک ایران!، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
لیگ یک ایران نمونه خوبیست برای مثال زدن، وقتی می‌خواهید از کیفیت پایین سخن بگویید. در لیگ یک ایران حتی بعضی از مربیان نیز اشاره می‌کنند که کیفیت مهم نیست و فقط باید نتیجه گرفت؛ توجیهی که به نظر می‌رسد دور از واقعیت است و باید به چالش کشیده شود.
اما طی روزهای گذشته، چند دیدار در بالاترین سطح مسابقات در دنیای فوتبال نیز با کیفیت بسیار پایینی برگزار شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دیدار ظهر دیروز کرواسی  و مراکش اشاره کرد. دیداری بسیار بی‌کیفیت و کم موقعیت که حوصله بینندگانش را حسابی سر برد.
نوع روی کار آمدن سرمربی تیم ملی مراکش، به نوع روی کار آمدن سرمربی ایران بی‌شباهت نیست. ولید رگراگی که تا چندسال پیش بازیکن تیم ملی مراکش بود، چندماه پیش به عنوان سرمربی مراکشی‌ها برگزیده شد. در حالی که وحید حلیل هودزیچ سرمربی موفق بوسنیایی توانسته بود با اقتداری مثال زدنی، این تیم را به جام جهانی برساند، درست مثل ایران و اسکوچیچ. اما در ادامه راه، بعضی بازیکنان با مربی اختلاف پیدا کردند و فدراسیون تصمیم به قطع همکاری با وی گرفت. باز هم همان داستانی که برای ایران و اسکوچیچ به وجود آمد. در نهایت ولید رگراگی به عنوان سرمربی شیرهای اطلس انتخاب شد. حریف مراکشی‌ها در نخستین بازی جام جهانی، نایب قهرمان دوره قبل این پیکارها بود. کرواسی که سال‌هاست شخصیت خوبی در بین مدعیان جهان برای خود دست و پا کرده، توانست برای نخستین بار به فینال یک تورنمنت معتبر برسد و به رغم نمایشی خوب مقابل فرانسه، شکست خورده و به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی 2018 روسیه دست یافتند؛ افتخاری بسیاربزرگ.
آن‌ها امسال سنگینی این افتخار را نیز با خود حمل می‌کنند، چیزی که در نخستین بازی هم به چشم می‌آمد. کرواسی نتوانست برتری چندانی مقابل تیم خوب آفریقایی از خود نشان دهد. در 45 دقیقه نیمه نخست، هیچ موقعیتی روی دروازه‌ها خلق نشد و تنها یک شوت از ایوان پریشیچ در دقیقه 17 بود که به شکل خطرناکی از روی دروازه عبور کرد.
اما پس از دقیقه 45 و پیش از سوت پایان نیمه، کروات‌ها به دو موقعیت خوب دیگر دست پیدا کردند. ضربه ولاشیچ را یاسین بونو با خوش شانسی برگشت داد و در ادامه نیز شوت سنگین لوکا مودریچ با اختلاف بسیار کمی ‌از روی دروازه به بیرون رفت.
در نیمه نخست، مراکش از 7 حمله خود، به یک موقعیت نصفه و نیمه نیز دست پیدا نکرد. آن‌ها در دقیقه 20 این شانس را داشتند که از ضربه آزاد به دست آمده در بهترین نقطه، نهایت استفاده را برده و توسط اشرف حکیمی ‌یا حکیم زیاش به گل برسند اما ضربه حکیم به دیوار دفاعی برخورد کرد. در نیمه دوم تعداد حملات دو تیم از نیمه اول هم کمتر بود و شاهد یک بازی هیجانی و فاقد برنامه منسجم تهاجمی ‌از سوی دو تیم بودیم. هر تیم نهایتاً به دو موقعیت نسبی دست پیدا کرد. در دقیقه 56 ضربه سر مدافع پیش تاخته مراکش یعنی نصیر مزروعی با واکنش لیواکوویچ به کرنر رفت. یک دقیقه بعد کرواسی در شلوغی‌های جلوی دروازه حریف می‌توانست گلزنی کند اما ضرباتی که در حالت نامتعادل زده شد، توسط مدافعان سرخپوش دفع شد.
در دقیقه 65 ضربه آزاد اشرف حکیمی ‌از راه دور، پس از برخورد با پای مدافع کروات می‌رفت تا وارد دروازه شود اما لیواکوویچ این توپ را هم برگشت داد. در دقیقه 72 نیز یک موقعیت روی ارسال از جناح راست توسط کرواسی ایجاد شد اما ضربه کراماریچ از بالای دروازه به بیرون رفت.
پس از این گل، بیشتر شاهد یک بازی درگیرانه و فیزیکی از سوی دو تیم بودیم و فشارهای چشم بسته و بدون برنامه در دقایق پایانی. بدین ترتیب سومین تساوی بدون گل این جام نیز رقم خورد.
در این مسابقه کروات‌ها 65 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند اما این برتری در طول بازی چندان به چشم نیامد. جالب اینجاست که به رغم این برتری کرواسی در تصاحب توپ و میدان، این مراکش بود که در شوت به سمت دروازه حریف موفق‌تر بود و برتری 8-5 را در این فاکتور به ثبت رساند. اما در به دست آوردن ضربات کرنر، برتری مطلق از آن نماینده شطرنجی پوش اروپا بود که 5 ضربه کرنر را روی دروازه حریف ارسال کرد و هیچ کرنری را هم به حریف آفریقایی خود نداد.
دو رقیب کرواسی و مراکش در گروه ششم جام جهانی، دیشب از ساعت 22:30 دقیقه به مصاف هم رفتند.  مراکش در دومین بازی خود در این رقابت‌ها از ساعت 16:30 دقیقه روز یکشنبه 6 آذرماه به مصاف بلژیک می‌رود و کرواسی از ساعت 19:30 دقیقه همان روز با کانادا پیکار خواهد کرد. به جز کانادا که در میان تیم‌های جام جهانی یک تیم ناشناخته به شمار می‌رود، به‌نظر می‌رسد سه تیم بلژیک، کرواسی و مراکش تیم‌هایی هستند که قدرتی نزدیک به یکدیگر دارند و رقابت جذابی را برای صعود از این گروه تا روز پایانی دنبال خواهند کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی