[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

باران در راه است، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت:‌ فعالیت سامانه بارش باران، رعد و برق، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات شمال استان با هشدار سطح زرد در شیراز و همه مناطق استان از پیش از ظهر دوشنبه ۲۱ اسفند آغاز می‌شود و تا صبح سه‌شنبه ۲۲ همین ماه ادامه دارد.
مسعود حقیقت روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا، ‌اظهار کرد: ‌این سامانه جدید برای دوشنبه ۲۱ اسفند همه مناطق استان به ویژه شهرستان‌های شیراز،‌ زرقان، نورآباد ممسنی، سپیدان،‌ کازرون، اقلید، کوه‌چنار، فیروزآباد، کوار و داراب پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد:‌ همچنین این سامانه بارشی برای سه‌شنبه ۲۲ اسفند هم در مناطق شرقی و مرکزی استان فعال است.
مدیرکل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده‌ها و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد؛ برای همین هم احتیاط در سفرهای برون‌شهری، ‌احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.
به گزارش ایرنا، پیش‌تر هواشناسی فارس ۱۷ اسفندماه در اطلاعیه سطح زرد خود نسبت به ‌فعالیت سامانه بارش پراکنده باران، رعد و برق با تأکید بر وزش باد و هشدار سطح زرد در مناطق جنوبی، غربی، ‌مرکزی و جنوب شرق از اواخر وقت جمعه ۱۸ اسفندماه تا شنبه ۱۹ همین ماه هشدار داده بود.
به گزارش ایرنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زردرنگ می‌دهد، یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده‌های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می‌شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز است.
هشدار قرمزرنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می‌شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی