[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مدارس فارس آماده پذیرش ۴۰هزار مهمان نوروزی، روزنامه شیراز نوین

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس فارس از ۲۶ اسفندماه آماده پذیرایی از حدود ۴۰هزار مهمان نوروزی در هر روز است. حسن‌علی محمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: اسکان نوروزی فرهنگیان در مدارس فارس از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ادامه‌ دارد.
وی ادامه داد: ۹۵۰ مدرسه فارس با نزدیک به هشت‌هزار کلاس در این ایام میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.
رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: ظرفیت هر کلاس به صورت پیش‌فرض پنج نفر در نظر گرفته شده که بر این اساس کلاس‌های تجهیزشده، روزانه توان اسکان ۴۰هزار نفر را دارند.
محمدی با بیان اینکه هر خانواده می‌تواند یک هفته از خدمات اسکان در مدارس استفاده کند، عنوان کرد: بر اساس امکانات موجود، کلاس‌های اسکان نوروزی به چهار گروه ویژه، الف، ب و ج تقسیم می‌شود که کلاس‌های درجه ویژه دارای یخچال، تلویزیون، وسایل سرمایشی و گرمایشی، تخت و پتو و فرش هستند، گروه الف نیز همه امکانات گروه ویژه به غیر از تخت را دارند.
محمدی افزود: در صورتی که کلاسی یکی از امکانات گروه الف را نداشته باشد، در دسته ب جای می‌گیرد. کلاس‌های گروه ج نیز اسکان اضطراری نام دارند و با کاهش امکانات، هزینه اسکان آن نیز کاهش می‌یابد.
رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ۶۵ پایگاه اسکان در سراسر فارس وظیفه رزرو مراکز و سامان‌دهی مسافران را به عهده دارند، گفت: در شهر شیراز ۶ پایگاه و در دیگر شهرستان‌های فارس یک پایگاه دایر می‌شود. وی اعلام کرد: مانور اسکان نوروزی آموزش و پرورش ۲۴ اسفندماه یعنی ۲ روز مانده به آغاز پذیرش مهمانان با حضور دیگر دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود. سال گذشته استان‌های فارس، اصفهان و خراسان رضوی در میان پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش بیشترین میزبانی را از مسافران نوروزی داشتند.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی