[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

رکوردهایی که وارد کتاب اسکار شد، روزنامه شیراز نوین

مراسم نودوششمین دوره جوایز سینمایی اسکار در حالی برگزار شد که با چندین رکورد شگفت‌انگیز در تاریخ این جوایز سینمایی همراه بود.
به گزارش ایسنا، اسکار ۲۰۲۴ گرچه تقریباً نزدیک به پیش‌بینی‌ها برگزار شد و «اوپنهایمر» مهم‌ترین جوایز را به خانه برد، اما رکوردهایی را نیز در تاریخ ۹۶ساله این رویداد سینمایی به ثبت رساند.
بیلی آیلیش با برنده شدن جایزه بهترین آهنگ اورجینال برای فیلم «باربی» دو سال پس از برنده شدن با آهنگ اصلی فیلم «جیمز باند» وارد کتاب رکوردهای اسکار شد و به‌عنوان جوان‌ترین برنده‌ دو جایزه اسکار در تاریخ این رویداد سینمایی شناخته شد. این رکورد پیش از این در اختیار بازیگر زن لوئیز راینر بود که دومین اسکار خود را با فیلم «زمین خوب» در ۲۸ سالگی دریافت کرده بود. 
جودی فاستر که دومین اسکار خود را برای «سکوت بره‌ها» در ۲۹ سالگی دریافت کرد و هیلاری سوانک که دومین اسکار خود را برای «عزیز میلیون دلاری» در ۳۰ سالگی کسب کرد در رتبه‌های بعدی جوان‌ترین برندگان این دو جایزه اسکار قرار دارند.
فیلم «قاتلان ماه کامل» با وجود ۱۰ نامزدی دست خالی جوایز اسکار را ترک کرد؛ این سومین فیلم کارگردان مارتین اسکورسیزی پس از «دار و دسته‌های نیویورک»(۲۰۰۲) و «مرد ایرلندی»(۲۰۱۹) است که با وجود نامزدی در ۱۰ شاخه موفق به کسب هیچ جایزه‌ای نمی‌شود.
«اوپنهایمر» در گیشه آمریکا ۳۲۹.۳ میلیون دلار فروخته است تا چهارمین فیلم پرفروش برنده بهترین فیلم تاریخ اسکار پس از «تایتانیک»(۶۷۴.۳ میلیون دلار)، «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه»(۳۷۹.۴ میلیون دلار) و «فارست گامپ»(۳۳۰.۵ میلیون دلار) باشد.
کریستوفر نولان و همسرش اما توماس از جمله تهیه‌کنندگانی بودند که برای اوپنهایمر(همراه با چارلز روون) برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شدند. آنها اولین زوجی هستند که از سال ۱۹۸۹ که ریچارد دی زانوک و لیل فینی زانوک برای تهیه‌کنندگی «رانندگی برای خانم دیزی» برنده اسکار بهترین فیلم شدند، این جایزه را دریافت می‌کنند.
در مراسم اسکار ۲۰۲۴، ژوستین تریه و همسرش آرتور هراری هم برای فیلم «آناتومی یک سقوط» برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه اصلی شدند.
اما استون برای دومین بار جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «بیچارگان» دریافت کرد، در حالی که اغلب پیش‌بینی‌ها لیلی گلداستون را برای فیلم «قاتلان ماه کامل» را به‌عنوان برنده پیش‌بینی کرده بودند. استون که هفت سال پیش برای فیلم «لالالند» برنده اسکار شده بود، تنها برنده بازیگری امسال بود که قبلاً برنده اسکار شده بود.
داواین جوی راندولف برای فیلم «جاماندگان» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد؛ او دهمین هنرپیشه سیاهپوستی است که در این رشته برنده شده است.
وس اندرسون در نهایت اولین اسکار خود را برای بهترین فیلم کوتاه «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» کسب کرد. این کارگردان سرشناس پیش از این برای فیلم‌هایش در ۷ شاخه‌های مختلف جوایز اسکار نامزد کسب دریافت جایزه شده بود.
کیلین مورفی که برای بازی در فیلم «اوپنهایمر» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد، نخستین بازیگر ایرلندی تاریخ جوایز اسکار است که این جایزه را ردیافت می‌کند.
فیلم «منطقه مورد علاقه» به‌عنوان نخستین فیلم بریتانیایی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی(غیرانگلیسی زبان) شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی