[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پایان بحران چندین ساله؛ پرسپولیس واگذار شد، روزنامه شیراز نوین

معاون‌اول رئیس‌جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین مالکان جدید باشگاه پرسپولیس را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. به گزارش ورزش سه، موضوع مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس که متعلق به وزارت ورزش و جوانان بود، بعد از الزامات فیفا و ای‌اف‌سی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای برای این دو تیم پرطرفدار دردسر بزرگی ایجاد کرد و موجب شد استقلال و پرسپولیس طعم تلخ کنار گذاشته شدن از آسیا را بچشند.
حال به طور رسمی مشخص شد که ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌شود تا از این پس پرسپولیس با مالکیت جدید به کار خود ادامه بدهد.
در همین خصوص اعلام شد که محمد مخبر، معاون‌اول رئیس جمهور تصویب نامه ۲۷ دی‌ماه امسال در خصوص واگذاری ۸۰ درصد از سهام پرسپولیس جهت رد دیون دولت را به وزارتخانه‌های اقتصاد، تعاون و ورزش ابلاغ کرده است.
براساس این مصوبه، معادل ۸۰ درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بابت رد دیون و سایر تکالیف دولت واگذار می‌شود.
تعداد دقیق و نهایی قیمت سهام قابل واگذاری با تصویب هیئت واگذاری تعیین می‌شود. نقل‌وانتقال سهام موضوع این مصوبه خارج از ساعت معاملات و خارج از اتاق پایاپای صورت گرفته و از مالیات معاف است.
حال به نظر می‌رسد با این وصف پرسپولیس و استقلال برای فصل بعدی مشکلی از بابت دریافت لایسنس حرفه‌ای و شرکت در لیگ قهرمانان یا نخبگان آسیا را نخواهند داشت. البته مجوز حضور آنها به‌جز مالکیت به فاکتورهای دیگری هم وابسته است، اما مشکل مالکیت آنها حل می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی