[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

یک قدم نزدیک‌تر به صعود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
فجر شهید سپاسی با پیروزی مقابل خوشه طلایی و با توجه به شکست خیبر در مسجدسلیمان، یک قدم دیگر به صعود نزدیک شد.
از هفته بیست‌وسوم جام آزادگان دیروز دوشنبه چند دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد؛ در یکی از این مسابقات که در شهر مشهد برگزار شد، خوشه طلایی این شهر میزبان فجر شهید سپاسی شیراز بود.
در ترکیب خوشه طلایی ساوه میلاد فراهانی، بهروز هوشمند، کیانوش میرزایی، حسین فاضلی، سید محمد خرم‌الحسینی، سینا عبداللهی، محمد رحمتی، مهرداد بایرامی، علیرضا ادهمی، علی رضایی و سید مهدی سجادی حضور داشتند و علی غلام‌زاده، محمدرضا شیرزادی، محمد امیدی فرد، آرام عباسی، داوود رجبی، محمدرضا فلاحیان، حامد بحیرایی، محمدحسین گل‌پور، مهدی شریفی، عباس بوعذار و علی فتحی نیز از ابتدا در ترکیب فجر شهید سپاسی قرار گرفتند.
نیمه نخست این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما در شانزدهمین دقیقه نیمه دوم، آرام عباسی مدافع پیشتاخته فجر شهید سپاسی موفق شد نخستین گل بازی را برای میهمان به ثمر برساند.
فجر شهید سپاسی در ادامه مسابقه هم عملکردی تهاجمی داشت و در دقیقه 87 با ضربه علی فتحی به گل دوم دست یافت.
بدین‌ترتیب شاگردان مهدی رجب‌زاده 45 امتیازی شده و فاصله خود را با منطقه صعود به 4 امتیاز کاهش دادند.
همچنین در یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته بیست‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال ایران، تیم چادرملو اردکان از ساعت 15:45 در ورزشگاه شهید نصیری یزد مقابل تیم سرسخت شهرراز شیراز قرار گرفت.
شاگردان سعید اخباری که چهار ماه و نیم فوق‌العاده را سپری کرده و هیچ باختی نداشتند و از سوی دیگر صدر جدول لیگ یک را در دست گرفته بودند، هفته قبل در زمین خیبر خرم‌آباد مغلوب شدند تا سقوط یک‌پله‌ای به رده دوم داشته باشند، اما دوری آنها خیلی طول نکشید و دوباره به جایگاه اول برگشتند.
چادرملو اردکان در نیمه اول علی‌رغم حملاتی که روی دروازه شهر راز شیراز داشت به گل نرسید، اما در نیمه دوم پس از حملات پیاپی توانست در دقیقه 67 روی ارسال زیبای اتابک زارعی از جناح چپ زمین و ضربه سر دیدنی علی خدادادی به گل اول برسد و موقعیت‌هایش به ثمر نشست.
شهر راز شیراز در دقیقه 60 روی اشتباه فاحش خط دفاعی خود حمله خوبی نصیب چادرملو اردکان کرد تا محمد بلبلی پس از توپ‌گیری عالی از میانه زمین و پاس در عمق، هادی حبیبی‌نژاد را در فرصت گل‌زنی قرار بدهد و این بازیکن با سر توپ و شوت زمینی برای دومین بار تیمش را به گل برساند.
شاگردان سعید اخباری با حفظ پیروزی 2 بر صفر تا پایان مسابقه موفق شدند به امتیاز 51 برسند تا پس از یک هفته دوری از صدر جدول، دوباره بالاتر از خیبر خرم‌آباد قرار بگیرند؛ شهر راز شیراز هم با این شکست 26 امتیازی ماند و در رتبه سیزدهم لیگ دسته اول ایستاد.
در یکی دیگر از مهم‌ترین بازی‌های این هفته نیز تیم نفت مسجدسلیمان از ساعت 15:45 دیروز در ورزشگاه شهید بهنام محمدی میزبان تیم مدعی و صدرنشین خیبر خرم‌آباد بود که قضاوت این مسابقه را پیام حیدری برعهده داشت.
نفت مسجدسلیمان بازی را با ترکیب سینا بختیاری‌نسب، محمدامین سعداوی، آزاد جعفرزاده، محمد احمدی، علی جراح، سجاد عبدویی، رضا جباری، رضا رضایی، امین هاشمی فرد، علی کیانی‌فر و محمدرضا خدری آغاز کرد تا بتواند در این بازی خانگی نتیجه بگیرد.
رضا مهاجری هم نام کوروش ملکی، حسین ابرقویی‌نژاد، سجاد دانایی، حسن مرادی‌فر، سینا خادم‌پور، علی عبدالله‌زاده، مهدی کیانی، علیرضا دغاغله، مهرداد قنبری، حمیدرضا طاهرخانی و شهرام سالاری را در جمع 11 بازیکن اصلی خیبر خرم‌آباد مقابل نفت مسجدسلیمان قرار داد.
خیبر خرم‌آباد که هفته قبل برد ارزشمندی مقابل چادرملو به دست آورده و با توجه به برتری شاگردان سعید اخباری باید برای برتری و حفظ صدرنشینی تلاش می‌کرد، در نیمه اول به تساوی بدون گل برابر نفت مسجدسلیمان رضایت داد.
نفت مسجدسلیمان در دقیقه 62 روی نفوذ تند و تیز رضا رضایی، صاحب یک ضربه خطای پنالتی شد که همین بازیکن توانست با شوت محکم زمینی به سمت راست خود، دروازه کوروش ملکی را باز کند و تیمش را با یک گل مقابل خیبر پیش بیندازد.
در شرایطی که بازی با نتیجه یک بر صفر در جریان بود، نفت مسجدسلیمان در دقایق تلف‌شده دوباره صاحب ضربه پنالتی شد که باز هم رضایی پشت توپ ایستاد و گل‌زنی کرد تا تیمش به یک یپروزی ارزشمند مقابل صدرنشین دست یابد.
در یکی دیگر از مسابقات دیروز مس کرمان پذیرای دریای بابل بود که این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. 
در این بازی که در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، مسی‌ها امیدوار بودند که به سه امتیاز برسند و برای این منظور تلاش زیادی نیز انجام دادند، اما موفق نشدند.  
دریای بابل با هدایت سیدعباسی تا قبل از این بازی قعرنشین مسابقات بود، اما با عملکردی خوب و منطقی توانست یک امتیاز از میدان سخت کرمان بگیرد و امیدهایش برای بقا زنده شود. در پایان این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا سهم دو تیم از این بازی یک امتیاز باشد. 
با این نتیجه مس کرمان ۳۱ امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت؛ همچنین دریا نیز جمع امتیازاتش را به عدد ۱۵ رساند تا جایگاه هفدهم را در اختیار بگیرد.
در جدول رده‌بندی پس از چادرملو که با 51 امتیاز صدرنشین شد، خیبر با شکست مقابل نفت مسجدسلیمان 49 امتیازی شد و به رتبه دوم جدول سقوط کرد. 
فجر شهید سپاسی و نفت مسجدسلیمان هم با 45 امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند و شهر راز 26 امتیازی هم در رتبه سیزدهم جدول باقی ماند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی