[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ضیافت فرهنگی بر بلندای نوروز، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و تقارن آن با بهار معنوی قرآن، کلان‌شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، با اجرای بیش از 26 عنوان برنامه فرهنگی و گردشگری و میزبانی از میهمانان نوروزی، به استقبال بهار 1403 می‌رود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، محمدعلی چوبینی با تبریک فرا رسیدن سال نو و تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، به تشریح ویژه‌برنامه‌های اجرایی سازمان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار کرد: برپایی محافل جزءخوانی قرآن کریم در مساجد سطح شهر شیراز به صورت جزءخوانی هر هفته ماه مبارک رمضان به مدت یک ساعت از ۱۷ عصر لغایت 18 در فضاهای شهری همچون باغ دلگشا، باغ جهان‌نما، باغ جنت و دروازه قرآن برگزار خواهد شد. همچنین ویژه‌برنامه سی مسجد، سی محفل در مساجد محلات شیراز از روز 22 اسفند لغایت بیست و سوم فروردین هر روز از ساعت ۱۷ لغایت ۱۸ در مساجد تاریخی محلات سطح شهر برگزار می‌شود و محافل قرآنی بشری، تلاوت مجلسی قرآن کریم در روز ششم فروردین از ساعت ۱۷ لغایت ۱۹ در مسجد تاریخی نصیرالملک برپا خواهد شد.
چوبینی خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان جشنواره مناجات‌خوانی و آواهای رمضان در قالب اجرای نواهای ویژه رمضان توسط برترین مناجات‌خوانان کشور از یکم لغایت ۱۰ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و ۱۸ تا ۲۰ شب در محور حافظیه و پیشخوان باغ عفیف‌آباد برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: ویژه برنامه صبح نوروز در قالب معرفی آیین‌های مردم شیراز در نوروز و ماه مبارک رمضان از بیست و نهم اسفند لغایت نهم فروردین از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲ در محل باغ جهان‌نما برگزار خواهد شد.
اجرای برنامه‌های قرآنی همه‌روزه تا 25 ماه رمضان از ساعت 16 تا 18 در موکب‌های برپا شده در محورهای ارگ کریمخانی، حافظیه و عفیف‌آباد از دیگر برنامه‌های مورد اشاره معاون فرهنگی شهردار شیراز ویژه این ایام بود.
چوبینی همچنین به برپایی سفره‌های افطاری در سطح شهر شیراز اشاره کرد و افزود: از بیست و دوم اسفند تا بیست و‌ دوم فروردین بعد از نماز مغرب و عشا در سطح شهر، سفره‌های افطاری ساده توسط شهرداری‌های مناطق یازده‌گانه در قالب هر منطقه سه ایستگاه افطاری برپا می‌شود. از سوی دیگر در مساجد سطح شهر و مراکز پرتردد سطح شهر همچون ارگ کریمخانی، حافظیه و عفیف‌آباد، توزیع افطاری ساده در میان شهروندان روزه‌دار به صورت ایستگاه‌های سیار و ثابت صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین در تشریح ویژه‌برنامه‌های اجرایی این سازمان در حوزه گردشگری، اظهار کرد: در حوزه گردشگری نیز ویژه‌برنامه جشن نوروز شهروندی با موضوع برگزاری جشن‌های محلی با رویکرد توسعه فرهنگ شهروندی از ۲۹ اسفند لغایت نهم فروردین از ساعت ۱۴ تا ۱۷ عصر در سطح محلات شهر شیراز و جشنواره بهار شیراز با موضوع مناجات‌خوانی، آواها و نواهای شیراز، موسیقی، مسابقات شیرازشناسی، عروسک‌گردانی و تئاتر و… از بیست و نهم اسفند لغایت ۹ فروردین هر روز صبح از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ و ۱۸ عصر لغایت ۲۲ شب در دو محور حافظیه و ارگ کریمخانی برگزار می‌شود.
چوبینی در ادامه از برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی گردشگری خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در یازده نقطه سطح شهر شیراز، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی گردشگری برپا خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچون ایام نوروز سال گذشته دوچرخه‌های از من بپرس در راستای ارائه خدمات مطلوب اطلاع‌رسانی به گردشگران در مراکز پرتردد توسط راهنمایان گردشگری دوچرخه‌سوار از روز بیست و هشتم اسفند لغایت دوازدهم فروردین از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ بامداد در محورهای پرتردد به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند. 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، همچون سال‌های گذشته اسکان گردشگران و زائران در اماکن تحت تملک شهرداری شیراز و سالن‌های ورزشی صورت 
می‌گیرد.
چوبینی خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی و آشنایی گردشگران با اماکن تاریخی و گردشگری شهر شیراز از روز بیست و هشتم تا دوازدهم فروردین هر روز از ساعت ۹ صبح لغایت ۲۰ شب تورهای شیرازگردی برگزار می‌شود که شروع مبدأ تور از سه کمپ اسکان مسافران نوروزی زیباشهر، باغ جنت و پارک نماز است و مسافران نوروزی می‌توانند به صورت رایگان در تورهای گردشگری شرکت 
کنند.
معاون فرهنگی شهردار شیراز همچنین از اجرای یک برنامه متفاوت در ایام نوروز در کلان‌شهر شیراز خبر داد و تصریح کرد: برای اولین بار در ایام نوروز ویژه برنامه «روی دیوار ما یادگاری بنویسید» با موضوع طرح خاطره‌نویسی و یادگاری روی یک دیوار تعاملی از ۲۷ اسفند لغایت دوازدهم فروردین در محور حافظیه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۲ شب برگزار می‌شود و میهمانان نوروزی می‌توانند روی این دیوار تعاملی خاطره خود را از سفر به شهر زیبای شیراز به صورت مکتوب شرح دهند.
چوبینی همچنین اضافه کرد: در محور حافظیه برنامه توسعه فرهنگ شهروندی در راستای ترویج فرهنگ شهروندی همه‌روزه برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه دیجیتال قرآنی و پرفورمنس قرآنی از ساعت ۱۸ عصر لغایت ۲۴ در این محور در محل باغ ملی برپا می‌شود. 
فضاسازی شهری و نصب بیلبوردهای شهری به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح مناطق یازده‌گانه، تولید محتوای ماه مبارک رمضان در قالب تبلیغات شهری، پادکست‌های نوروزی و رمضانی و تیزرهای تبلیغاتی، برنامه‌های ورزشی، برپایی دو نمایشگاه در باغ ملی با محوریت عکس جاذبه‌های گردشگری شیراز و همچنین نمایشگاه هنرهای دستی، سوغات و محصولات فرهنگی، دو نمایشگاه صنایع‌دستی و کارگاه نمایشی صنایع‌دستی در محور حافظیه، برگزاری جشنواره عکس اماکن گردشگری و زیارتی در قالب ارسال عکس از مکان‌های جذاب شیراز، برپایی گالری خیابانی با موضوع عکس جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و زیارتی شیراز و معرفی دیدگاه سیاحان درباره شیراز از روز بیست و هشتم اسفند لغایت سیزدهم فروردین به صورت ۲۴ساعته در محور حافظیه و رویداد سوغات ادب شیراز با موضوع معرفی شاعران، ادیبان و مشاهیر ادبی شیراز در محل باغ جهان‌نما، برنامه شهروندی ویژه محلات کم‌برخوردار با موضوع نوروز از تاریخ 2 لغایت 10 فروردین از ساعت 16 تا 18 عصر در مناطق یازده‌گانه از دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام نوروز و رمضان در کلان‌شهر شیراز خواهد بود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی