[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بدرقه محرومیت با تکاپوی عمرانی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به گفته شهردار منطقه 9 شیراز، بوستان و تفرجگاه چنار راهدار به یکی از بی‌نظیرترین تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی برای مردم شیراز تبدیل می‌شود و قطب جدید گردشگری خواهد بود. عبدالصالح رستم‌زاده صبح یکشنبه 27 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در جبهه‌های مختلفی برای ارتقای زندگی شهروندان در تلاش می‌کنیم.
 تمرکز مدیریت شهری بر محرومیت‌زدایی است
وی با اشاره به اینکه تمرکز شورای شهر شیراز در سال گذشته و سال جاری بر محرومیت‌زدایی بود، اظهار داشت: اختصاص بودجه مناسب برای محرومیت‌زدایی، مسیر ویژه‌ای را برای محرومیت‌زدایی فراهم کرد و بیش از 24هزار مترمربع مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها در محلات هدف انجام شد. او با اشاره به اینکه احداث جداول آب‌های سطحی و کانیواگذاری در سطح محلات به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: 2 پروژه لوله‌گذاری با اعتبار هفت و هفت‌دهم میلیارد تومان در مهدی‌آباد برای دفع آب‌های سطحی انجام شد. رستم‌زاده با تأکید بر اینکه در سال 1403 وارد فاز جدیدی از محرومیت‌زدایی در محلات می‌شویم، تأکید کرد: بودجه منطقه 9 از 24میلیارد تومان به 78میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که یکی از بالاترین نرخ‌های رشد را در بین مناطق محسوب می‌شود و در سال جدید دنبال احداث بوستان در محلات هدف هستیم و بحث آسفالت، لوله‌گذاری و کانیواگذاری ادامه دارد.
 پروژه‌های محرک توسعه رونق می‌گیرند
وی از ایجاد بوستان در محله سامان با اعتبار 23میلیارد تومان خبر داد و گفت: پروژه‌های محرک توسعه در سال 1403 در سطح منطقه رونق می‌گیرند. این مقام ارشد شهردرای شیراز بیان داشت: در سال 1402 میزان 24میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی منطقه 9 بود که با بخش انتقالی از 1401 در مجموع به 38میلیارد تومان رسید و این پروژه‌ها در اکثر محلات این منطقه اجرا شد. رستم‌زاده گفت: بوستان طلائیه با اعتبار بیش از یکصدمیلیارد تومان با پیمانکار جدید احداث خواهد شد. این بوستان سال‌ها عملیات اجرایی آن روی زمین مانده بود. رستم‌زاده افزود: افزایش سرانه فضای سبز منطقه در دستور کار منطقه است و مشاور 240 هکتاری را در 2 حاشیه رودخانه تعریف کرده است و تمرکز را بر اجرای بخشی از این بوستان 240 هکتاری قرار داده‌ایم. در همین زمینه بوستان خانواده و بوستان یک هکتاری فناوری، محله سجادیه پروژه‌هایی هستند که در سال 1403 عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
 بدرقه محلات خاکی در سطح منطقه 9
وی با اشاره به اینکه مناسب‌سازی پیاده‌روهای سطح منطقه برای افراد توان‌خواه است، افزود: سه پیمانکار برای این موضوع در نظر گرفته شده است و سعی کردیم تمرکز بر این موضوع باشد که معبر خاکی در سطح منطقه نداشته باشیم. شهردار منطقه 9 شیراز اضافه کرد: توسعه امکانات ورزشی در سطح منطقه از دیگر برنامه‌های ماست و در سال 1403، سه سوله ورزشی در شهرک امام حسین(ع) و رضوان احداث خواهیم کرد که بودجه اولیه آن نزدیک به 30میلیارد تومان است و سعی شده جانمایی آن به‌گونه‌ای باشد که در دسترس اکثر محلات باشد. رستم‌زاده گفت: احداث سه مخزن فضای سبز پیش‌بینی شده است که یک مورد آن 30میلیارد تومان هزینه احداث دارد تا در صرفه‌جویی در مصرف آب اقدام کرده باشیم. وی با اشاره به اینکه شورای شهر عدد 590میلیارد تومان برای این منطقه در نظر گرفته است، افزود: پیش‌بینی این است که با توجه به پروژه‌ها و ریزپروژه این عدد به بالای 700میلیارد تومان برسد.
 پروژه رهاشده نداریم
شهردار منطقه 9 شیراز با یادآوری این مطلب که نزدیک به 59 درصد تاکنون تحقق بودجه داشته‌ایم، افزود: تحقق بودجه در اردیبهشت‌ماه به صورت کامل شکل می‌گیرد و ریزپروژه‌ای که در سطح منطقه باشد و انجام نشده باشد، نداریم. رستم‌زاده گفت: بودجه عمرانی و خدمات شهری پیش‌بینی شده برای سال آینده 590میلیارد تومان است که عدد پیش‌بینی ما بیش از 700میلیارد تومان است که باید با متمم این عدد اصلاح کنیم. وی گفت: توافقی که توسط استانداری انجام شد، 18 کیلومتر کمربندی در مورد آسفالت به شهرداری محول شد و نارضایتی مردم در این حوزه وجود ندارد. از طرف دیگر قانونگذار روشنایی معابر را در حیطه کار اداره برق قرار داده است و هزینه‌هایی که انجام می‌شود از محل پرداخت عوارض مردمی است و هزینه احداث و روشنایی معابر از محل بودجه دولتی باید تأمین شود. رستم‌زاده گفت: هیچ‌کدام از دستگاه‌های خدمات‌رسان با نصف سرعت شهرداری فعالیت و خدمات‌رسانی نمی‌کنند.
 استقبال از مسافران نوروزی
شهردار منطقه 9 شیراز افزود: اقدامات خوبی در این منطقه در حوزه ستاد استقبال داشتیم و این ستاد در ورودی پل طبیعت راه‌اندازی شده است و بحث افطاری ساده را در زمان افطار خواهیم داشت و امیدوارم این فضا، مورد اسقبال و رضایت مردم قرار گیرد. رستم‌زاده با اشاره به اینکه بسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است، افزود: برخی بسته‌ها مراحل بررسی را طی کرده و در حال انتخاب پیمانکار هستند. وی گفت: پروژه چنار راهدار به تفرجگاه خلاصه نمی‌شود و آن یک بخشی از بوستان 240 هکتاری است و قبلاً مطالعاتی انجام دادند که رودخانه چنار راهدار به پنج فاز تبدیل شد و در فاز اول احداث تفرجگاه را در دستور کار قرار داد که هنوز هم تکمیل نیست و از سمت جاده بوشهر ورودی برای تفرجگاه در نظر گرفته شود و سرمایه‌گذار پروژه 105میلیارد تومانی را در این محدوده در نظر گرفته است و سال آینده مراحل گزینش سرمایه‌گذار شکل می‌گیرد. رستم‌زاده افزود: بوستان چنار راهدار به کل منطقه 9 مربوط می‌شود و طراحی آن یک بوستان فراشهری است و بوستان چنار راهدار با مساحتی که دارد، می‌تواند نقطه جاذب سفر به شهر شیراز باشد و اصلاحات در رودخانه در چند بخش در نظر گرفته شده است که یک شیب‌شکن ایجاد شده و یک شیب‌شکن هم در سال جدید ایجاد می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی