[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خیال مردم راحت!، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی در زمینه وضعیت گوشت مرغ، تخم مرغ و میوه شب عید گزارش‌های خود ارائه کردند که براساس آن مشکلی وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد عسکری در تشریح کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی در زمینه تأمین میوه، گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز شب عید گفت: همه ساله کمیسیون کشاورزی براساس وظیفه نظارتی خود وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی را دعوت می‌کند تا مسائل مربوط به اقلام مورد نیاز شب عید شامل مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و میوه شب عید را بررسی کنیم. رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت‌گرفته شده در زمینه تأمین میوه شب عید مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: پرتقال با قیمت 17 هزار و 500 و سیب و زرد و قرمز نیز با قیمت 25 هزار و 500 براساس نیاز اعلامی استان‌ها توزیع می‌شود. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی در زمینه وضعیت گوشت مرغ، تخم مرغ و میوه شب عید گزارش‌های خود را ارائه کردند که براساس آن مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: اگر مردم در حوزه تأمین اقلام شب عید مشکلی داشتند می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند تا کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری‌های لازم را داشته باشد. وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تأمین اقلام مورد نیاز شب عید وضعیت بهتری نسبت به سنوات گذشته داشته باشد و به موقع در اختیار مردم قرار بگیرد.
عسکری با تأکید بر اینکه دستور کار بعدی کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بررسی وضعیت خسارت سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان به بخش کشاورزی بود، عنوان کرد: سیل اخیر خسارت‌های سنگینی به همراه داشت و بالغ بر 2 میلیارد متر مکعب هدررفت آب داشتیم؛ به این معنا که این میزان آب شیرین بدون هیچ برنامه و راهکاری به دریا ریحته شد. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جریان نظارت میدانی از جنوب استان سیستان و بلوچستان مواردی را در دستورکار قرار دادیم تا دولت و دستگاه‌های متولی کار را دنبال کنند، افزود: مقرر کردیم وزارت نیرو و دستگاه‌های متولی افزایش تاج سد را دستورکار قرار دهند، زیرا آب سد سرریز کره و مشکلاتی را به همراه داشته است؛ خوشبختانه براساس مطالعات انجام‌شده می‌توانیم این اقدام را انجام دهیم. رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از موارد مصوب‌شده اجرای  طرح‌های آبخیزداری مشابه چاه‌نیمه‌های منطقه سیستان بود. به دلیل نبود زیرساخت 2 میلیارد مترکعب آب شیرین در سیل اخیر از دسترس خارج شده؛ در حالی که مذاکرات ما با افغانستان در خصوص 700 میلیون مترمکعب است. عسکری با تأکید بر اینکه وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی مکلف شده‌اند در راستای اجرای طرح‌های جامع کنترل سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان با مشارکت کارهای خود را انجام دهند، عنوان کرد: پروژه‌های سامان‌دهی فرسایش خاک باید تکمیل شوند، گرگروک‌ها متأسفانه درحال حاضر در منطقه به کشاورزان آسیب جدی وارد می‌کند. وی با بیان اینکه حدود 2 هزار قناب در جنوب سیستان و بلوچستان آسیب دیده‌اند که باید در اسرع وقت اصلاح، احیا و بازسازی شوند، تصریح کرد: چاه‌های کشاورزی که در مجاورت رودخانه‌های بوده‌اند به شدت آسیب دیده‌اند؛ تلاش ما بر این است که هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکل این کشاورزان اقدام شود. عسکری ادامه داد: رودخانه‌ها نیاز به سامان‌دهی دارند، زیرا در این حوزه نیز با چالش مواجه شده‌ایم؛ پیش‌بینی می‌شود در تابستان نیز باران‌های موسمی را شاهد باشیم که خسارتی را به همراه دارد. مکاتباتی را با سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی داشته‌ایم، زیرا در اسرع وقت به 30 دستگاه بولدوزر نیاز داریم تا در بارندگی‌های آینده مشکل نداشته باشیم و آب حاصله را در اختیار کشاورزان قرار دهیم. نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: با توجه به بالا بودن خسارت برای امهال و استمهال تسهیلات مکاتباتی را انجام داده‌ایم تا در اولویت قرار بگیرد و کشاورزان بتوانند شرایط را مدیریت کنند، زیرا بالغ بر یک هزار 250 میلیارد تومان به این بخش خسارت وارد شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی