[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

فروش صنایع‌دستی فارس رکورد زد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: بیش از ۲۵۴میلیارد ریال از دست‌آفریده‌های هنرمندان فارس در بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان به فروش رسید.
محمد ثابت اقلیدی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر، افزود: ۲۳۴ غرفه عرضه و فروش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در قالب ۴۰ بازارچه و نمایشگاه نوروزی فارس، هم‌زمان با آغاز تعطیلات برپا شد و تا دوازدهم فروردین‌ماه فعال بود.
وی ادامه داد: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نوروزی در کنار آثار شاخص گردشگری و تاریخی سراسر استان با هدف معرفی و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران برپا شد و در برخی از غرفه‌ها نیز تولید محصولات به‌صورت زنده (ورک‌شاپ) در معرض دید گردشگران قرار گرفت. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس عنوان کرد: این بازارچه‌ها در اماکن شاخص تاریخی و گردشگری مانند مجموعه فرهنگی حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خانی در شیراز و شهر تاریخی بیشاپور در کازرون، محوطه‌های جهانی پاسارگاد و تخت‌جمشید و شهرستان‌های داراب، فیروزآباد و تیمچه صرافیان آباده برپا 
شد.
ثابت اقلیدی اضافه کرد: در این مدت ۱۰ خانه کارگاه و ۴۶ کارگاه فعال در قالب طرح کارگاه گردی پذیرای مسافران نورزی فارس بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی