[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کنترل بیماری‌های واگیردر مرزهوایی شیراز، روزنامه شیراز نوین

نجابت: پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب (ره) شیراز از نقاط حساس و استراتژیک بوده که پس از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا نیز در کنترل سلامت مسافران نقش چشمگیری را ایفا کرده است. 
مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم‌زمان با سفرهای نوروزی، از روند ارایه خدمات در پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب (ره) شیراز بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهدی نجات» با بیان این موضوع که مقررات بهداشتی بین‌المللی (International Health Regulations)  ابزار حقوقی بین‌المللی است که ۱۹۴ کشور جهان از جمله کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی متعهد اجرای آن هستند، گفت: هدف از این مقررات کمک به جامعه بین‌المللی برای پیشگیری و پاسخ به خطرات حاد بهداشت عمومی است که دارای ظرفیت گسترش از طریق مرزها و تهدید مردم سراسر جهان است.
او افزود: با توجه به خطر گسترش بیماری‌های واگیر از طریق مسافرت و تجارت بین‌المللی در دنیای کنونی و تأثیرگذاری بحران سلامت در یک کشور بر معیشت و اقتصاد دیگر نقاط جهان، پیگیری این مقررات و پایبندی همه‌جانبه به آن، می‌‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
دکتر نجات گفت: پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب (ره)
 شیراز از نقاط حساس و استراتژیک بوده که پس از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا نیز در کنترل سلامت مسافران نقش چشمگیری را ایفا کرده است.
او ادامه داد: از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تا دهم فروردین سال جاری، بیش از 11 هزار نفر ورودی و به همین تعداد نیز خروجی، با حضور کارشناسان پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب (ره) از لحاظ وجود علایم ابتلا به بیماری‌های واگیر بررسی و آموزش‌های لازم از طریق چهره به چهره، توزیع بروشور و پخش فیلم‌های آموزشی به مسافران داده شده است.
مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به سفرهای نوروزی و افزایش تعداد پروازهای خارجی ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب (ره)، مراقبت‌ها در پایگاه مراقبت مرزی تشدید یافته و تمامی افراد از نظر علائم بیماری‌‌های تنفسی، بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های قابل انتقال از ناقلان، بررسی و در صورت وجود علائم، نمونه‌گیری‌‌های لازم برای فرد مشکوک انجام می‌شود.
«زهرا سلطانی» و «ابوذر کشاورزی» کارشناسان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه، در این بازدید، مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه را همراهی می‌کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی