[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ترویج فرهنگ در بهار فارس، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر فارس، گفت: معرفی تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی به مردم یک ضرورت است و نوروز و استقبال مردم از سفر بهترین زمان برای اجرای این هدف بود. معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس، از اقامت بیش از ۳۰۰هزار نفر در شهرستان‌های استان فارس در ایام نوروز خبر داد. محمد فرخ‌زاده روز ۱۳ فروردین با اعلام این خبر بیان کرد: بسیاری از شهرستان‌ها با برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری به استقبال میهمانان نوروزی رفتند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۴ رویداد متنوع گردشگری در استان برگزار شده است، افزود: این رویدادها شامل جشنواره‌های آیینی و محلی، مراسم دینی و سفره‌های افطار، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، گردشگری و محصولات غذایی بومی و عشایری و اقداماتی از این دست بوده است. جاشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر استان فارس اظهار کرد: طبق گزارش بازرسین استانداری فارس، ستادهای سفر شهرستان‌ها زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری را به خوبی ایجاد کرده‌اند که جای تقدیر دارد. فرخ‌زاده تأکید کرد: برخی از شهرستان‌ها با استقبال خوب گردشگران مواجه شدند و برخی کمتر که برای پر کردن این خلأ نیاز به معرفی ظرفیت‌های آن منطقه وجود دارد؛ رویدادها و جشنواره‌ها می‌توانند در این زمینه مؤثر واقع شوند.
جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر فارس، گفت: معرفی تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی به مردم یک ضرورت است و نوروز و استقبال مردم از سفر بهترین زمان برای اجرای این هدف است. وی با اشاره به نقش مؤثر رویدادها و جشنواره‌ها در جذب گردشگر و تقویت اقتصاد محلی افزود: جاذبه‌های گردشگری، سوغات و صنایع‌دستی، آداب و آیین‌های زیبای هر منطقه و سنت‌های اصیل قومی، هریک ظرفیتی بی‌نظیر دارد که لازم است با خلاقیت و نوآوری و روش‌های نوین بازاریابی و تبلیغات به مردم معرفی شود. فرخ‌زاده از برپایی مراسم استقبال از میهمانان نوروزی در فسا، کازرون، لار و بیضا و امضای میثاق‌نامه و لوح نوروزی در نی‌ریز، برنامه نوروزگاه‌های شهرهای استان، برپایی بیش از ۱۴۰ چادر عشایری و نوروزگاه عشایری در اکثر شهرستان‌های استان مانند زرقان، آباده، اقلید، پاسارگاد، داراب، خنج، گراش، فراشبند و فسا، برگزاری مراسم روز شهرستان اوز و روز ملی شهرستان داراب، برپایی بازارچه‌های محلی و غرفه‌های متعدد صنایع دستی و گردشگری و غذایی در آباده، اقلید، مرودشت، پاسارگاد، کازرون، لار، جویم، خفر، نی‌ریز، جهرم و...، برپایی جام فوتبال نوروزی و برپایی موکب کوه‌چنار و اجرای برنامه‌های هنری و جنگ شادی در ایام نوروز نام برد و از همه دست‌اندرکاران اجرا تقدیر کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی