[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

یک قاشق عسل چه فوایدی دارد؟، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صد آنلاین، عسل یک ماده غذایی پرطرفدار است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد؛ عسل همچنین دارای خواص دارویی و درمانی فراوانی است و برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد. عسل مایعی شیرین است که توسط زنبورها از شهد گل‌ها ساخته می‌شود. عسل از لحاظ رنگ و شفافیت طبقه‌بندی می‌شود؛ مانند عسل کهربایی طلایی رنگ که اغلب قیمت بیشتری از انواع تیره رنگ خود دارد. عطر و طعم خاص عسل با توجه به نوع گل‌هایی که از آن شهد به دست آمده است، متفاوت است. هر دو نوع عسل خام و پاستوریزه در دسترس همگان است. عسل خام به طور مستقیم از کندو جدا شده و بسته‌بندی می‌شود و البته به همان میزان حاوی مقدار کمی مخمر، موم و گرده خواهد بود. این باور وجود دارد که مصرف عسل خام به درمان آلرژی کمک می‌کند. عسل پاستوریزه‌شده، گرما داده شده و ناخالصی‌های آن گرفته شده است.
عسل حاوی مقدار زیادی موادی مانند مونوساکاریدها، فروکتوز و گلوکز حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد قند می‌باشد که شیرینی آن را فراهم می‌کند. عسل همچنین از ویژگی‌های ضدعفونی و ضدباکتریایی برخوردار است. علم پزشکی مدرن در صدد است تا از عسل در بهبود زخم‌های مزمن و مبارزه با عفونت استفاده کند.
حقایقی درباره عسل!
عسل از پنج هزار سال پیش برای امور گوناگون استفاده می‌شده است؛ عسل می‌تواند جایگزین قند در وعده‌های غذایی باشد که یک انتخاب بهتر است. عسل را به کودکان زیر یک سال ندهید.
ویژگی‌های عسل:
یک قاشق سوپ‌خوری عسل شامل ۶۴ کالری، ۱۷/۳ گرم قند و عاری از فیبر، چربی و پروتئین است.
استفاده از عسل فرآوری‌شده و بدون قند می‌تواند فواید طولانی‌مدت داشته باشد. عسل به اثرات تسکین‌دهنده مواد آنتی‌اکسیدان و ضد‌میکروب شناخته شده است. همچنین عسل حاوی مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، سدیم، کلر، پتاسیم و منیزیوم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی