[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

گرانی به چالشی مزمن تبدیل شده است ، روزنامه شیراز نوین

امام‌جمعه شیراز اصلاح زیرساخت‌های کشور را از موفقیت‌ها و نقاط مثبت دانست و گفت: مردم در سال‌های پیش رو نتیجه مثبت این اقدامات را می‌بینند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران نظام، اظهار کرد: احیای هشت‌هزار واحد تولیدی راکد یا نیمه‌فعال از سوی دولت یک موفقیت است که مردم در سال‌های آینده نتیجه آن را در اقتصاد و اشتغال خواهند دید.
وی افزود: در ارتباط با وضعیت اقتصادی کشور ۲ بخش وجود دارد؛ یکی موفقیت‌های کسب شده که که از سوی دولت‌ها بیان می‌شود و باید هم این‌گونه باشد. اما کسب موفقیت‌ها به معنای نبود تلخکامی‌ها نیست.
نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، گرانی‌ها یکی از تلخکامی‌هاست که به چالشی مزمن تبدیل شده و طی سالیان با آن مواجه بوده‌ایم.
وی اضافه کرد: بی‌ثباتی بازار، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی از دیگر تلخکامی‌هایی است که رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطرح کردند و این فاصله طبقاتی به معنای بی عدالتی در توزیع ثروت است که باید اصلاح شود.
آیت‌الله دژکام گفت: اسلام توجه ویژه‌ای به این عدالت دارد و به دنبال کم کردن این فاصله‌هاست؛ زکات فطریه از نمونه‌های توجه اسلام به این مسئله است.
امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: خیرات و دستگیری توانمندان از نیازمندان باید متناسب با درآمد و جیب آنها باشد تا اگر حقوقی از این نیازمندان در پولشان است، جبران شود.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به حضور پرشمار مردم فارس در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: باید دستبوس ملت عظیم و پای کار باشیم که از روزی که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه‌ مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کرد، روی این اصل ایستاده‌اند که اسرائیل باید از روی نقشه جهان پاک شود.
وی اظهار کرد: اسرائیل غاصب است و غصب در قاموس انسانیت جای ندارد و تفاوتی نمی‌کند که چه دین و آیینی داشته باشید.
دژکام بیان کرد: حق مسلم مردم فلسطین است که کشورشان به دست خودشان باشد و حکومت سیاسی آن را تعیین کنند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، گفت: رژیم صهیونیستی غلطی کرد که هم‌اکنون نیز از آن پشیمان است و پشیمان هم می‌شود.
دژکام ادامه داد: به اذعان همه جهان، حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران خلاف موازین قانونی است و چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، سیلی به آنها می‌زنیم که پشیمان شوند.
وی با اشاره به صبر راهبردی ملت ایران در قبال رژیم صهیونیستی، بیان کرد: امروز ملت ایران با پیشینه اسلام ناب محمدی و تجربه طولانی می‌داند که رمز پیروزی در وحدت فرماندهی است و این فرماندهی رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای است. ملت ایران گوش به فرمان رهبری است و از هر تصمیم او اطاعت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه گردشگری وجهه فرهنگی غنی دارد، گفت: بر اساس آمار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فارس در صدر تعداد بازدیدهای نوروزی از مجموعه‌های میراثی کشور قرار دارد و این امر منافع بالایی دارد.
دژکام افزود: گردشگری از نگاه اقتصادی یک صنعت است و فارس نیز در این زمینه قطب گردشگری سلامت، زیارت، فرهنگی و تاریخی است، اما باید تلاش شود تا فرهنگ گردشگری به‌موازات صنعت گردشگری رشد کند.
وی بیان کرد: اکنون در ضوابط بازدید از اماکن گردشگری در استان و کشور یک بام و چند هوا وجود دارد که باید همه دستگاه‌های متولی با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی هماهنگ شوند. نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به هدف‌گذاری دولت سیزدهم برای جذب ۱۵میلیون گردشگر خارجی، گفت: ضوابط گردشگری باید هماهنگ با فرهنگ اسلامی تدوین شود تا یک صنعت گردشگری حلال و اسلامی در کشور حکم‌فرما 
شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی