[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تبادل برق ایران و ترکیه وارد فاز عملیاتی شد، روزنامه شیراز نوین

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه ضمن اعلام آمادگی ایران برای توسعه هرچه سریع‌تر تبادل برق با ترکیه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن فرایند عملیاتی کردن این مذاکرات محقق شود.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان در دیدار با آلب‌ارسلان بایراکتار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه که به ایران سفر کرده است، گفت: روابط سیاسی ایران و ترکیه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در حوزه روابط اقتصادی نیز ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور وجود دارد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی که امکان توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه در آن وجود دارد، حوزه انرژی به خصوص انرژی برق است که در دیدار اخیر رئیس‌جمهور کشورمان با رئیس جمهور ترکیه نیز بر آن تأکید شد.
وی در ادامه گفت: ترکیه اکنون یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ برق در منطقه است و علاوه بر آن از امکان انتقال انرژی به اروپا نیز برخوردار است که این موضوع زمینه برای تبادل انرژی میان دو کشور را به لحاظ اقتصادی به شدت توجیه‌پذیر می‌کند.
محرابیان اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم صنعت برق ایران تفاوت قابل توجه میان ظرفیت تولید و مصرف در دو فصل زمستان و تابستان است که همین موضوع زمینه را برای تبادل برق با کشور ترکیه به عنوان یکی از همسایه‌های راهبردی کشور توجیه‌پذیر می‌کند. وی با ابراز رضایت از مذاکرات صورت گرفته با وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه ادامه داد: در این دیدار مذاکرات بسیار خوبی پیرامون تبادل برق با کشور ترکیه انجام شد و پیش‌بینی می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن فرایند عملیاتی کردن این مذاکرات محقق شود. در ادامه این دیدار وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیز درباره مذاکرات صورت گرفته با وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در حوزه برق و انرژی گفت: هدف اصلی من از این سفر و دیدار با وزیر نیروی ایران پیگیری توافق صورت گرفته میان رؤسای جمهور دو کشور در کشور ترکیه پیرامون ضرورت افزایش ظرفیت تعاملات اقتصادی به ویژه از طریق تبادل برق است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی