[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

۵۲ نوزاد در نوروز امسال در بیمارستان آباده پای بر عرصه وجود گذاشتند، روزنامه شیراز نوین

 کریم آمالی- گروه شهرستان‌ها- آباده
معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آباده اقدامات انجام شده در نوروز ۱۴۰۳ را تشریح کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان آباده به عنوان قطب درمانی شمال فارس در ایام نوروز خدمات درمانی را به شهروندان شهرستان‌های اقلید، بوانات، سرچهان و صفاشهر ارائه کرد. دکتر کرم‌نژاد اظهار داشت: در نوروز، ۱۴۳۲۸ بیمار به مراکز درمانی آباده مراجعه کردند که ۵۸۲ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان بستری شدند. وی افزود: ۲۰۰ عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی صورت گرفت و ۵۲ نوزاد در این بیمارستان پای به عرصه وجود گذاشتند.
این مقام مسئول افزود: خدمات دندان‌پزشکی به ۳۳ نفر، خدمات مادران باردار به ۵۵ نفر و واکسیناسیون پیشگیری از هاری (حیوان‌گزیدگی) به ۳۴ نفر ارائه شده و ۴۵۸ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ انجام شده است که از این تعداد ۳۶ مأموریت مربوط به تصادفات بوده و از این تعداد ۱۳۳ نفر مجروح به خود اختصاص داده است. دکتر کرم‌نژاد تعداد تصادفات در آزادراه طی این مدت را ۲۰ مورد ذکر کرد و گفت: ۵۹ مجروح ناشی از این تصادفات به بیمارستان امام خمینی اعزام شده و تحت درمان قرار گرفتند.
معاون بهداشت،درمان و آموزش پزشکی آباده با بیان اینکه تعداد بازدیدهای بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی طی ایام نوروز ۷۲۰ مورد بوده و برای ۱۸۰ واحد اخطار بهداشتی صادر شده که در این راستا ۱۵ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند، اظهار داشت: از کلیه داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و واحدهای درمانی و بیمارستان‌های قطب بازدید و تذکرات لازم داده شده و در طی این مدت تعداد ۲۰۰۰ بروشور نقشه واحدهای درمانی شهرستان آباده چاپ و در مبادی ورودی شهرستان بین مسافران نوروزی توزیع شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی