[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رقابت «تاکسیدرمیست» و «بلیط» در مسکو و دهلی، روزنامه شیراز نوین

فیلم کوتاه «تاکسیدرمیست» از تولیدات سازمان سینمایی سوره، در چهل‌وششمین دوره جشنواره مسکو با دیگر آثار کوتاه جهان به رقابت خواهد پرداخت.
به گزارش ایرنا، جشنواره مسکو دومین جشنواره قدیمی جهان پس از جشنواره ونیز، به‌عنوان جشنواره رتبه الف جهان و مورد تأیید آکادمی اسکار است. این رویداد هنری از ۱۹ تا ۲۶ آوریل برابر با ۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت‌ماه در پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.
این فیلم کوتاه به کارگردانی سوسن سلامت و بهزاد علوی، از تولیدات سازمان سینمایی سوره، سال گذشته تولید شده است که برای نخستین بار در جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد و جایزه بهترین صدای فیلم را نیز دریافت کرد. این فیلم کوتاه بدون دیالوگ و تک‌بازیگر است.
پخش بین المللی فیلم کوتاه «تاکسیدرمیست» توسط سوبه فیلم انجام می‌شود.
حضور بلیط در جشنواره «هندی»
فیلم بلند «بلیط» به کارگردانی مرتضی رحیمی در دهمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان دهلی- هند حضور دارد.
این جشنواره از ۹ الی ۱۵ آوریل برابر با ۲۱ تا ۲۷ فروردین در شهر دهلی نو کشور هند برگزار می‌شود.
پخش بین‌الملل «بلیط» به عهده مؤسسه هنر هفتم است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بلیطی کودک خردسالی است که از قضا یتیم نیز هست و با پدربزرگ خود زندگی می‌کند، او مشتاق دیدار مادر است و اهالی محله زندگی مادر را از او مخفی نگه داشته‌اند. صبر بلیطی لبریز شده و در نهایت شماره تلفنی از مادر خود می‌یابد، اما...»
امیررضا فرامرزی، سوگل طهماسبی، داراب آقاسی‌زاده، حبیب تاجمیری، کبری گودرزی، محمود مقامی، رؤیا لطف‌الله، فرزاد سلطانی، اشرف شاه‌حسینی، اکبر جعفری شهنی، زهرا بوکان، کوثر محبی، غلام سیاهپور، یوسف نقدیپور، فروزان رحیمی، امیرمحمد هاشمی، حمیدرضا تربتیان، حمید اسلامی، رضا موری، علیرضا اوسیوند و جمعی از بازیگران محلی و هنرمندان شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان و شوشتر در این فیلم بازی دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی