[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

«ماتریکس ۵» با یک تغییر بزرگ ساخته می‌شود، روزنامه شیراز نوین


قسمت جدید از سری فیلم‌های علمی‌ تخیلی «ماتریکس» برای نخستین‌بار بدون حضور واچوفسکی‌ها در مقام کارگردان ساخته می‌شود.
به گزارش ایسنا، استودیو برادران وارنر اعلام کرد که پنجمین فیلم «ماتریکس» در حال ساخت است و این اولین قسمت بدون حضور لانا یا لیلی واچوفسکی به‌عنوان کارگردان خواهد بود؛ در عوض درو گدارد، فیلم‌نامه‌نویس «مریخی» وظایف فیلم‌سازی را بر عهده خواهد داشت.
لانا واچوفسکی که کارگردانی آخرین قسمت «ماتریکس» یعنی «رستاخیزها» در سال ۲۰۲۱ را بر عهده داشت به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی حضور دارد.
هنوز مشخص نیست «کیانو ریوز» و «کری آن ماس» که در تمام فیلم‌های قبلی در نقش‌های نئو و ترینیتی مقابل دوربین رفتند، در قسمت پنجم حاضر خواهند بود یا خیر؟ 
جزئیات داستان «ماتریکس ۵» فاش نشده است، اما «جسی ارمن»، رئیس تولید موشن پیکچرز برادران وارنر اذعان می‌کند که داستان، دنیای فانتزی این فیلم بدون فاصله گرفتن از چیزی که باعث موفقیت این مجموعه فیلم شده است را پیش خواهد برد.
«درو گدارد» که کارگردانی«ماتریکس ۵» را بر عهده خواهد داشت، برای نوشتن فیلم‌نامه «مریخی»، اقتباس علمی تخیلی به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی مت دیمون، نامزد دریافت جایزه اسکار شد. از دیگر فیلم‌های بلند او می‌توان به نگارش فیلم‌نامه «کلورفیلد» و «جنگ جهانی زد» و نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های «کلبه‌ای در جنگل» و «زمان‌های بد در ال رویال» اشاره کرد.
قسمت اول «ماتریکس» که در سال ۱۹۹۹ ساخته شد، یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های علمی تخیلی تمام دوران به حساب می‌آید؛ این فیلم الهام‌بخش سه‌دنباله بود؛ «ماتریکس بارگذاری مجدد» در سال ۲۰۰۳ و «انقلاب‌های ماتریکس» و «رستاخیزهای ماتریکس» در سال ۲۰۲۱ ساخته شدند.
قسمت چهارم این فیلم که پس از ۱۸ سال وقفه از راه رسید یک شکست بزرگ در گیشه بود و تنها ۱۵۹ میلیون دلار در سراسر جهان در مقابل بودجه ۱۹۰ میلیون دلاری خود به دست آورد. 
چهار قسمت فیلم «ماتریکس» در مجموع به فروشی نزدیک به ۱.۸میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی