[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مصرف این دانه پرمصرف قلب را از کار می‌اندازد، روزنامه شیراز نوین

صد آنلاین: انتخاب‌های سبک زندگی مانند رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را افزایش دهد.
بیماری عروق کرونر زمانی اتفاق می‌افتد که پلاک در رگ‌های خونی که خون را به قلب می‌رسانند، ایجاد می‌شود.
قلب خون و مواد مغذی را در سراسر بدن پمپاژ می‌کند و سلامت قلب برای سلامت کلی بدن ضروری است. بیماری عروق کرونر می‌تواند منجر به مشکلات شدید قلبی از جمله حملات قلبی شود. محققان هنوز در حال بررسی عوامل خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و اینکه چگونه افراد می‌توانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن انجام دهند، هستند.
مطالعه اخیر نشان داد که رژیم‌های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده که شامل برنج سفید، آرد سفید و نان سفید می‌شود، با افزایش خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است.
در مقابل، آن‌ها دریافتند که رژیم غذایی سرشار از غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است.
محققان در این مطالعه مصرف غلات و خطر مرتبط با بیماری عروق کرونر زودرس را بررسی کردند. آن‌ها به طور خاص به بررسی این خطر در جمعیت ایران پرداختند.
این مطالعه شامل بیش از ۲۰۰۰ شرکت کننده، از جمله ۱۳۶۹ شرکت کننده مبتلا به بیماری عروق کرونر زودرس بود. این افراد با یک گروه کنترل شامل ۱۱۶۸ شرکت کننده که بیماری عروق کرونر زودرس نداشتند، مقایسه شدند. محققان از پرسش‌نامه‌های مصرف غذا و ارزیابی رژیم غذایی برای بررسی میزان مصرف غلات کامل و مصرف غلات تصفیه شده شرکت کنندگان استفاده کردند. این مطالعه جالبی است که مصرف غلات تصفیه شده را در مقایسه با مصرف غلات کامل در بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی هستند مقایسه می‌کند.
نویسندگان مطالعه دریافتند که رژیم‌های غذایی با مصرف غلات تصفیه شده با افزایش خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است. از طرف دیگر، رژیم‌های غذایی با مصرف غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق کرونر همراه بود.
داده‌های این مطالعه یادآوری می‌کند که چگونه رژیم غذایی می‌تواند بر سلامت قلب تأثیر بگذارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی