[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رشد کمی کتابخانه‌ها در سال جاری ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در این استان، از سازمان برنامه و بودجه خواست تا بودجه‌های لازم برای تجهیز این کتابخانه‌ها را تخصیص دهد. 
محمدهادی ایمانیه روز ۱۸ فروردین در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس موضوع کتابخانه مرکزی شیراز را موردتوجه قرار داد و گفت: پس از بررسی‌های مداوم، طرح کتابخانه مرکزی شیراز نهایی شده و لازم است که با استفاده از اعتبارات سفر دوم دولت و همکاری شهرداری شیراز عملیات احداث آن هرچه سریع‌تر آغاز شود.
استاندار فارس با اشاره به اهمیت جلسات انجمن گفت: جلسات انجمن استان باید به صورت منظم هر دو ماه یک ‌بار برگزار شود؛ همچنین جلسات انجمن شهرستان‌ها نیز به ریاست فرمانداران برگزار و گزارش شهرستان‌هایی که جلسات انجمن را برگزار نمی‌کنند، به استانداری اعلام شود.
وی همچنین با اشاره به روند بهسازی کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، بیان کرد: پروژه بهسازی قدیمی‌ترین کتابخانه شهر شیراز به مراحل پایانی رسیده است و در اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد شد.
ایمانیه با تأکید بر افتتاح پروژه‌های کتابخانه‌ای با پیشرفت بالا، گفت: در تمامی شهرهایی که پروژه‌های کتابخانه عمومی وجود دارد، لازم است با کمک شهرداری‌ها و از طریق پرداخت نیم درصد و اعتبارات دیگر به اتمام و بهره‌برداری برسد. شهرداری‌ها با توجه به قانون تکلیفی اعتبارات لازم برای تجهیز پروژه‌های کتابخانه‌ای را تأمین کند.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد: با همکاری مناسب با اداره‌کل کتابخانه‌ها، در سال جاری شاهد بهره‌برداری ۱۷ پروژه کتابخانه عمومی در سطح استان باشیم.
وی همچنین طرح ایجاد کتابخانه‌های سیار را تحولی در ارائه خدمات کتاب‌خوانی به مناطق محروم استان دانست و گفت: با توجه به خرید چند دستگاه خوردو برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در استان، سازمان برنامه و بودجه استان فارس در راستای تجهیز خودروها همکاری لازم را انجام دهد.
مقام ارشد دولت در استان فارس همچنین خواهان راه‌اندازی سالن مطالعه برای دانش‌آموزان در سطح استان فارس شد و گفت: چندین سالن مطالعه مجهز برای دانش‌آموزان در شیراز و استان با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش ایجاد شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی