[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

روند کُند بهره‌برداری‌های صنعتی ، روزنامه شیراز نوین

 فرزاد وثوقی- گروه خبر
از زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سروستان 1 و 2 بازدید و مسائل و مشکلات این شهرک‌های صنعتی بررسی شد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این بازدید متذکر شد: درشهرک صنعتی شماره یک سروستان که دارای 46 هکتار مساحت است، 44 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده است. او گفت: 22 واحد با اشتغال 618 نفر در این شهرک صنعتی بهره‌برداری شده‌اند و برخی از واحدهای صنعتی نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مرحله ساخت و ساز قرار دارند.
عظیمی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی یکی از بسترهای مهم تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است، گفت: امسال و در راستای اجرایی شدن شعار سال توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان در اولویت قرار دارد و به همین منظور نیز بازدیدهای میدانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی و طرح‌ها و واحدهای تولیدی با هدف احصای مشکلات و تلاش به منظور رفع آنها در برنامه قرار گرفته است. سید مسعود عظیمی با بیان اینکه در شهرستان سروستان، دو شهرک صنعتی ایجاد شده است، گفت: شهرک صنعتی شماره یک سروستان دارای تمامی امکانات زیرساختی است و آمادگی کامل برای برای جذب سرمایه‌گذار در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه در شهرک صنعتی شماره یک سروستان که دارای 46 هکتار مساحت است، 44 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده است، گفت: 22 واحد با اشتغال 618 نفر در این شهرک صنعتی بهره‌برداری شده‌اند و برخی از واحدهای صنعتی نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مرحله ساخت و ساز قرار دارند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی شماره 2 سروستان با توجه به نزدیکی این شهرک صنعتی به مرکز استان، از برنامه‌های مهم امسال را تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی اعلام کرد و گفت: در بخش تکمیل زیرساخت‌های داخلی تاکنون 40 پروژه در بخش‌های شبکه‌های داخلی آب، برق، گاز و فاضلاب و نیز زیرسازی و آسفالت به پایان رسیده و هم‌اکنون نیز دو پروژه زیرسازی معابر با 55میلیارد ریال اعتبار و تکمیل شبکه فاضلاب با 240میلیارد ریال اعتبار با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام است.
عظیمی، تأمین زیرساخت‌های خارج از شهرک صنعتی سروستان دو، شامل آب و برق را مهم‌ترین ضرورت در فعال‌سازی این شهرک صنعتی اعلام و با اشاره به اینکه بر اساس قانون تأمین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌های صنعتی برعهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است، گفت: در این زمینه مکاتبات و پیگیری‌های متعددی در سطوح استانی و ملی انجام و توافقاتی نیز انجام شده که امیدواریم امسال شاهد تسریع در این زمینه باشیم.
وی با اشاره به مساحت 715 هکتاری این شهرک صنعتی گفت: شهرک صنعتی سروستان 2، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی نزدیک به مرکز استان است که با توجه به مزیت‌های آن می‌تواند به یکی از قطب‌های صنعتی و اقتصادی استان تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با هدف توسعه ظرفیت برق شهرک صنعتی سروستان ۲ به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم تولید، پست برق این شهرک صنعتی با ظرفیت ۵۰ مگاوات با مشارکت شرکت برق منطقه‌ای فارس احداث خواهد شد که این پروژه هم‌اکنون در مرحله طراحی قرار دارد و امیدواریم امسال شاهد شتاب‌بخشی به روند اجرای آن توسط برق منطقه‌ای استان باشیم.
عظیمی گفت: زیرساخت‌های داخلی برق شهرک صنعتی آماده است و هم‌اکنون نیز برق واحد‌های صنعتی از طریق خط دومداره با ظرفیت ۶ مگاوات تأمین می‌شود که با توجه به تکمیل شدن ظرفیت این خط، تسریع در بهره‌برداری از این پست برق می‌تواند روند جذب سرمایه‌گذار و بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی در حال ساخت را شتاب بخشد.
عظیمی همچنین از آماده بودن زیرساخت‌های داخلی گاز در شهرک صنعتی برای اتصال به شبکه سراسری گاز خبر داد و گفت: در این زمینه نیز شرکت گاز فارس برنامه احداث ایستگاه و اتصال گاز را در برنامه قرار داده است.
او ادامه داد: شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان، ۷۱۵ هکتار مساحت دارد و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی در فاز نخست آن پیش‌بینی شده که برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در حال حاضر ۴9 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد شده و ۲ واحد با اشتغال ۶۰ نفر نیز در مرحله بهره‌برداری است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی