[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رشد نشاط اجتماعی با توسعه بوستان‌ها، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ شیراز، عبدالصالح رستم‌زاده شهردار منطقه 9 شیراز از کلنگ‌زنی بوستان طلاییه در سال جاری خبر داد. احداث این بوستان به متراژ 3 هکتار در ضلع جنوب بلوار طلاییه روبه‌روی خیابان شهید پور بهمن در دست اقدام می‌باشد.
وی افزود: این بوستان با برآورد ریالی ۸۸میلیارد تومان، شامل فضای گردشگری، پل طبیعت، کتابخانه، فضای جمعی، مسیر پیاده‌رو، مسیر دوچرخه‌سواری،کافی‌شاپ، بسته سرمایه‌گذاری و منظرگاه بوده و ان‌شاءالله امسال شاهد کلنگ‌زنی و اجرای این پروژه خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: بوستان‌های شهری به عنوان یکی از اصلی‌ترین فضاهای سبز عمومی در شهرها با قابلیت‌های بالقوه‌شان برای کارکردهای مختلف، می‌تواند نقطه شروعی برای ضرورت اهتمام و توجه بیشتر به ملاحظات کمی و کیفی در ایجاد و طراحی این فضاها باشد.
با افزایش جمعیت شهری و گسترش و تعدی لجام‌گسیخته فضاهای ساخته‌شده بر فضاهای باز و عمومی شهرها و به ویژه گسترش متراکم‌سازی و آپارتمان‌نشینی در فضای شهرها، شاهد کاهش روزافزون فضاهای باز و عمومی در شهرها هستیم و این در حالی است که به واسطه ازدحام جمعیت و گسترش توده ساختمانی، نیاز به چنین فضاهایی روز به روز بیشتر احساس می‌شود. امید آن داریم که در سال جاری بتوانیم بوستان‌های بیشتری را کلنگ‌زنی کرده و به بهره‌برداری برسانیم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی