[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

استفاده از همه ظرفیت‌های فارس در مسابقات بین المللی، روزنامه شیراز نوین

نخستین جلسه بررسی مشکلات و چالش‌های انجمن‌های ورزشی هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس در شیراز برگزار شد.
در ‌این جلسه که با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس و رؤسای انجمن‌های ورزشی ‌این هیئت در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد، مشکلات و چالش‌های ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی زیر نظر هیئت بررسی و پیشنهادات رؤسای انجمن‌ها در خصوص رفع‌ این مشکلات ارائه شد.
رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس در ‌این نشست با اشاره به سابقه درخشان ورزشکاران نابینا و کم بینای استان فارس در عرصه‌های مختلف استانی، ملی و بین‌المللی گفت: ‌این موفقیت‌ها و جایگاه‌های عالی کسب شده جز با عزم و اراده ورزشکاران و همراهی و تسهیل امور توسط مدیران میسر نبوده است که جا دارد از همه بزرگوارانی که در گذشته در ‌این هیئت مسئولیت داشتند و در جهت اعتلای ورزش نابینایان و کم بینایان با تلاش صادقانه؛ سیاست‌گذاری و ریل گذاری کردند، تقدیر کنیم.
جوادمرادپور بیان کرد: با توجه به وسعت استان فارس و لزوم توسعه فعالیت‌های هیئت در ‌این استان آنچه که در اولویت کار خود در ساختار جدید هیئت رئیسه انجام دادیم افزایش اعضای ‌این هیئت بود و تعداد اعضا را از 3 عضو و یک دبیر به 5 عضو و 1 دبیر افزایش دادیم تا بتوانیم با تعدد نفرات، سلیقه‌ها و افکار هر چه بهتر برای موفقیت و پیشرفت و توسعه استان برنامه ریزی کنیم.
مرادپور افزود: در برنامه ‌این هیئت درنظر داریم استان را به چند منطقه تقسیم کنیم و مسئولیت هر منطقه را به یک عضو هیئت رئیسه واگذار کنیم تا با‌ ایجاد فضای رقابتی و حمایتی همه ورزشکاران نابینا و کم بینای استان تحت پوشش فعالیت‌های هیئت قرار بگیرند.
رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس بیان کرد: در حال حاضر 5 فضای ورزشی در شهرستان‌ها در اختیار هیئت هستند که با گفت‌وگوها، توافق‌ها و اقداماتی که صورت گرفته مقرر شده به زودی ‌این تعداد افزایش چشمگیری داشته باشد.
مرادپور با تأکید بر ضرورت فعال شدن هیئت‌های شهرستانی تصریح کرد: از ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها درخواست شده در اسرع وقت افراد مایل به ریاست هیئات شهرستانی خود را به هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس معرفی کنند تا هرچه سریع‌تر نسبت به انتصاب رؤسای شهرستان‌ها اقدام شود و فعالیت هیئت در شهرستان‌های غیر فعال نیز آغاز شود.
وی همچنین به اهمیت بحث آموزش و پژوهش در امر ورزش اشاره کرد و گفت: مباحث آموزشی و پژوهشی در ورزش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که در ‌این مبحث نیز هیئت تلاش دارد نظرات صاحب نظران و ‌ایده پردازان و حتی پایان نامه‌های مرتبط را جمع آوری، بررسی و به مرحله عملیاتی برساند.
مرادپور گفت: در همین راستا برای انجمن‌هایی که هرچه سریع‌تر محصول پژوهش و تحقیقات خود را به هیئت ارسال کنند مشوق‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.
کمیته ارزیابی و ارزش‌یابی در هیئت از جمله مواردی بود که مرادپور از تشکیل آن برای بررسی عملکرد انجمن‌ها خبر داد و گفت: تشکیل‌ این کمیته می‌تواند در افزایش فعالیت‌های کمی‌ و کیفی انجمن‌ها مؤثر باشد.  
تشکیل کمیته انضباطی نیز از خواسته‌های رؤسای انجمن‌ها در‌ این جلسه بود که مقرر شد ‌این موضوع به عنوان دستورکار در جلسه بعدی هیئت رئیسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.
در ‌این جلسه همچنین رؤسای انجمن‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد مسائل مربوط به هر انجمن و ارائه راهکارها و تصمیمات لازم با حضور در محل تمرین و یا استقرار انجمن بررسی شود.
گفتنی است در پایان ‌این جلسه با اعطای احکام جداگانه از سوی رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس؛ «عباس امیری» به عنوان مسئول کمیته روابط عمومی ‌و رسانه و امور فرهنگی هیئت استان و «هادی عیدی پور» به عنوان رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان شهرستان شیراز معرفی شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی